Hoe komt het dat de 1 enorm veel werk aankan en de ander snel tegen een burnout aanzit?
Bijvoorbeeld iemand met een eenmansbedrijfje welke zich helemaal uit de naat werkt en wel 80uur per week draait, zie je nog steeds lachen en plezier maken alsof hij absoluut niet uitgeput raakt.
Ook niet als je denkt: die zal er later wel doorheen gaan. Maar hoelang je ook wacht, het gebeurd gewoon niet. Hij blijft moeiteloos doorgaan.
Terwijl de ander met een 40uur werkweek al veel moeite heeft of zich staande te houden en hij s'avonds uitgeput op de bank kruipt. Weinig vreugde meer kan vinden en tegen een burnout aan zit.
Toegevoegd na 15 uur:
Om even er vanuit te gaan dat men veel werk aankan met een lach: wat is het 'geheim' van diegene die veel werkt en nog steeds plezier heeft?
Net zoals de vraag: waarom wordt de een 110 jaar oud en de ander haalt amper de 65.
Natuurlijk zijn mensen verschillend, maar hoe dan op welk vlak en wat kunnen we daaruit leren!!
Mijn excuses daarvoor. Omdat ik je het antwoord schuldig moet blijven en je me nu zelfs enigszins nieuwsgierig maakt vind ik het bij nader inzien een goede vraag:)
Waarom kan iemand zijn leven lang roken zonder longkanker. Dat het genen zijn geloof ik niet zo in. Het is een levensinstelling, een gedachtenpatroon wat hij heel goed doet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.