Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komt trouwen met een familielid alleen in Anatolië veel voor, of in heel Turkije?

Hier in Centraal-Anatolië valt mij op, dat vrij veel Turken zijn getrouwd met een neef of nicht, of met een ander familielid.

Komen zulke huwelijken alleen in Anatolië voor, of is/was dit in heel Turkije gebruikelijk?

Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/Turkije.83823 .

Cryofiel
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Met name in midden Anatolië en Zuid-Oost Turkije komt het veel voor. Dan ook nog onder de Sunnieten veel meer dan onder de Alevieten.

Het gebied waar jij bent is nogal traditioneel ingesteld. Bovendien zijn ze daar behoorlijk religieus, dus komt het in die gebieden ook veel vaker voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het stikt in in die gebieden ook van gehandicapten, maar nooit en te nimmer zul je ze op straat zien, behalve als ze gedwongen zijn te bedelen. Ze worden angstvallig weggestopt, want het is een taboe om een gehandicapt kind te hebben. Het is een teken van zwakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor zo ver ik weet in heel Turkije. En sinds er in heel Europa veel turken wonen komt het dus ook in heel Europa voor!
Gevolg van het bekokstoven door de respectievelijke vaders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft vooral te maken met uithuwelijken en dat komt in de landelijke gebieden en meer religieuze steden veel meer voor.In de meer moderne steden gebeurt het veel minder en steeds minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is nieuws voor mij
dat zoiets daar toegestaan is.
hoe zien de kinderen eruit dan?
ik ken een kind van vader en dochter dat is meervoudig gehandicapt,griezelig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken gezinnen uit oost Anatolië met kanker en albinisme vanwege inteelt. Dom en tragisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing