Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de Yakuza in Nederland actief?

een maatschappelijk geaccepteerde organisatie in Japan.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/14314-yakuza-de-japanse-mafia.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Criminele organisatie maatschappelijk geaccepteerd?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@melissa ja maatschappelijk geaccepteerd,ik heb ooit eens het boek "onder de yakuza" gelezen. persoonlijk was ik van mening dat er dit geen criminele organisatie was.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Yakuza heeft ooit misschien een maatschappelijke functie vervuld maar vergis je er niet in: in deze tijd is de Yakuza een 100% criminele organisatie die bijna nergens voor terug deinst (ik zeg bijna want zelfs grote maffia organisaties hebben zo hun regels maar dat wil niet zeggen dat je met ze in aanraking wil komen). Net als de Italiaanse maffia. Extreem gevaarlijke mensen.

En waarschijnlijk opereren ze idd wereldwijd en dus ook in Nederland. Al heeft Nederland vooralsnog relatief weinig last van dergelijke internationale maffia's als je dat gaat vergelijken met landen als de VS en Italië of in Latijns en Zuid-Amerika. We hebben overigens ook hier nog wel een forse georganiseerde misdaad en de Yakuza zal waarschijnlijk zeker zijn deel van de markt opgeëist hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga er vanuit dat de Yakuza net zoals iedere maffia achtige organisatie actief is in Nederland...

Nederland is het handel en doorvoer land bij uitstek...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals mijn antwoord aan Valentino op de maffia. De subtiliteit van hun infiltratie maakt deel uit van hun vidingrijkheid en aanpassingsvermogen om hun imperium in stand te houden. Lees het boek of zie de film Gomorra en je zult het antwoord zelf kunnen geven . Dus ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb de film gomorra gezien(goeie film),
ik heb ook het boek gelezen dat heette "onder de yakuza" geschreven door Christopher Seymour die naar aanleiding van het schrijven over hun zich een aantal jaren in japan bevond en het allemaal van heel dichtbij heeft kunnen aanschouwen.
zie ook het begrip "Burakumin"
ik vind de vergelijking met de maffia ongegrond.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding