Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar komen al die rechercheurs toch steeds vandaan?

Als er een moord of ander zeer ernstig feit wordt gepleegd, worden meteen een heleboel rechercheurs op ''de zaak'' gezet. Zitten die thuis te wachten tot ze een zaak krijgen of moeten ze hun aandacht verdelen tussen meerdere zaken. Hoe gaat dat in zijn werk en hoe is die beschikbaarheid geregeld.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Die worden van andere, op dat moment minder urgente, zaken gehaald. Van zaken die niet meer zo vers zijn, om maar te helpen direct de nog verse sporen op te pakken.

Tussen haakjes, ik verwonder me minder over het blik rechercheurs dat open getrokken wordt dan dan ik me verbaas over het aantal mensen die psychische hulp willen verlenen op rampplekken.
Vaak heb ikhet idee dat er meer psychische hulpverleners zijn dan psychische slachtoffers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze moeten onbelangrijkere zaken 'uit hun handen laten vallen' en zich gaan bezighouden met de belangrijkere zaak. De kleine zaken blijven dan langer liggen.
15 jaar geleden
van achter hun buro vermoed ik alwaar ze zich met lopende zaken bezig houden die dan even PM geschoven kunnen worden. Het is namelijk zaak dat jje in het begin meteen aandacht aan een zaak besteed omdat aanwijzingen snel verloren gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing