Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn vrouwen hierin zo anders dan mannen? Ik zie het altijd om mij heen,zelfs de meest efficiënte vrouwen doen het.

Gaat een vrouw een deur openen,dan pas, als ze bij die deur is,(ongeacht auto of voordeur) gaat ze haar sleutels in haar meestal omvangrijke handtas staan zoeken. Staat ze bij de kassa van een supermarkt, weer in die tas duiken voor haar portemonnee,terwijl de meeste manen hun sleutels c.q.portemonnee al van te voren in de aanslag hebben. Ook bij het gebruik van pasjes zie je dat. Tell me why?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dit is een complot. Een gruwelijk lang verborgen complot van 'jullie mannen' om 'ons vrouwen' tot hulpeloze stumperige wezentjes om te vormen. Met name de mode-ontwerpers zijn hier schuldig aan.

En het werkt zo:

Vrouwenkleding heeft vaak geen zakken. Jassen voor vrouwen worden vaak zonder binnenzakken gemaakt. Nette pantalons voor vrouwen hebben nauwelijks plaats voor een zakdoekje, laat staan voor een sleutelbos of een portemonnee.

Terwijl vrouwen toch echt meer zut nodig hebben dan mannen: neem b.v. het noodmaandverbandje/tamponkokertje, de ibuprofen, de lipstick (optioneel), de mascara (optioneel), allemaal zaken die de man nooit mee hoeft te slepen.

Gevolg: vrouwen slepen te pas en te onpas een tas met zich mee om de noodzakelijke en optionele objecten in rond te slepen en zijn deze rommel herhaaldelijk kwijt.

Dus dames: doorbreek dit afschuwelijke patroon en weiger kleding te kopen als er geen fatsoenlijke zakken in zitten!

That's why!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb die ervaring helemaal niet. De meeste vrouwen die ik ken hebben, efficient als ze zijn, hun pinpas al door de automaat geroetsjt nog voor de kassajufrouw klaar is met scannen.
Ik geloof dus niet dat je beredenering klopt.
Of het moet zijn dat ik heel 'mannelijke' vriendinnen heb?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is denk ik simpel te verklaren doordat dames vaak een tas hebben, waarin ze al hun belangrijke zaken veilig met zich mee slepen. mannen hebben hun spullen daarentegen vaak gewoon los in de broekzak zitten.

iets uit de broekzak pakken gaat een stuk sneller dan iets uit een volle tas zoeken. Mannen hebben daardoor hun spulletjes dus meestal al snel de aanslag, terwijl de dame soms eerst moet zoeken.

Iets uit de broekzak grijpen gaat trouwens ook makkelijker tijdens het bewegen, dan iets uit een volle tas zoeken.
14 jaar geleden
Uit mij vrij omvangrijke met veel spulletjes gevulde schoudertas, pak ik altijd feilloos binnen een seconde mijn portemonnee, sleutels of mobiel.
Na al datgene wat je hierboven beschrijft frustrerend vaak te hebben meegemaakt, kocht ik een tas met allemaal handige vakjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je dat toevallig een paar keer gezien hebt? Ga jij er van uit dat dat ook zo is.
Maar dat zal per vrouw dus wel degelijk verschillen hoor.Als ik in de supermarkt bij de kassa sta te wachten heb ik mijn pinpas allang in de hand . En dat was een tip die mijn eigen moeder me gaf.Zorg ervoor dat ie gereed is voor gebruik en voorkom onnodig file achter je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je veronderstelling klopt lang niet altijd hoor. Als ik thuis kom pak ik de huissleutel al als ik uit de auto stap. In de supermarkt zet ik de spullen op de band en pak dan meteen mijn pasje; betalen doe ik vrijwel nooit meer cash. Dat pasje heb ik dus in mijn hand lang voordat mijn aankopen gescand zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat zij alles snel willen afhandelen en kiezen van de juiste volgorde .
Omdat ik het vaak in de super zie bij de kassa :
Boodschappen op de band . portemonnee pakken .
En dan in de ene hand de portemonnee en dan met de andere hand de boodschappen in het karretje .
Ik pak mijn boodschappen met twee handen in het karretje . en dan pak ik mijn portemonnee.
En dat gaat veel sneller !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het zo dat, wat al eerder is verteld, mijn zakken bijna altijd te klein zijn en ik loop liever niet het hele winkelcentrum door met een portemonee in mijn hand, dus dan graaf ik maar in mijn tas bij de kassa, wat trouwens ook niet zo heel lang duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing