Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de aarde een soort 'stage-plaats"?

ervan uitgaand dat we hier zijn om lessen te leren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
924

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Inderdaad is het leven dat je hier nu leeft een soort stage, een leerproces. Van te voren kies je je eigen lessen en met wie je die gaat leren. Alles gebeurt echter in de grootste vrijheid. Je mag je ondertussen nog bedenken en ook hier in dit leven mag je dingen anders doen dan je eerder aangegeven had. Een ziel heeft wel een hele serie levens nodig om voldoende geleerd te hebben.
Ons thuis is ergens anders, dat is de plek waar je vrij bent (van je lichaam) en licht en warm en gelukkig. Dat is "hemel" of "hiernamaals" of "walhalla"etc. Ik noem het thuis.
Natuurlijk denkt iedereen hier anders over. Ik ben gelovig geboren en ben daardoor op zoek gegaan naar antwoorden die voor mij helemaal klopten. Dit (bovenstaand) antwoord is mijn waarheid.
Ik heb wel nog een boekentip. Als je een leuk eenvoudig boekje wil lezen over het leven voor, na en tijdens de dood moet je:
Het sprookje van de dood- van Marie-Claire van der Bruggen eens lezen. Het is zo toegankelijk geschreven dat je het in één dag uit hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarheid is onderbouwd met feiten. Dat is dit niet dus is het niet jouw waarheid maar jouw fantasie.

Andere antwoorden (10)

Nee. De aarde is waar we nu leven. Er was niets voor je verblijf hier, en er is niets na. Leef is het heden, en denk niet aan het verleden, noch smacht naar de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het zeker als een soort stageplaats waar je dingen kunt leren, er is alleen een verschil; je krijgt nooit een vaste aanstelling.

Toegevoegd na 1 minuut:
zeker + zien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige overeenkomst is, dat we hier tijdelijk zijn. Maar dat we hier zijn heeft verder geen enkelebedoeling. De vraag wordt dan wel opgeworpen: Wie zou ons die lessen dan leren en daarbij, de mens heeft zich nog nooit iets aangetrokken van lessen uit het verleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de aarde is een speeltuin!

Pas op je kunt ook van de klimrek vallen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spiritueel gezien is dit juist, we zijn hier om onze les te leren en doen we dat niet goed of onvoldoende , dan moeten we een nieuw rondje doen, ons bewustzijn is echter geblokkeerd zodat de meeste van ons, niets herinneren van vorige levens.
Ook de mensen die je in dit leven ontmoet, zijn een onderdeel van deze les, zelfs je echtgenoot en kinderen, totaal onaccepteerbaar voor velen hier op g.v., volkomen begrijpelijk voor anderen hier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer lekker zo lang mogelijk kind te blijven op aarde, maar veel zaken zijn voorbestemd, ook al denk je daar zelf veel invloed op te hebben.
In ben geboren in Amsterdam, verhuist naar het Gooi, daarna naar Australië, toen weer naar het Gooi en daarna naar Zeeland waar ik gevonden heb wat ik al mijn leven lang zocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ed, jij vind het in 1 leven. Anderen hebben soms wel 100 levens nodig om een les te leren. Die zie je dan ook doodgaan met dezelfde problemen/leerstof als ze jong hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen, die graag praten over het verschil tussen een halfvol glas en een halfleeg glas, en daar heel gewichtig over doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het verschil is?
De een is een optimist en de ander een pessimist, terwijl er geen verschil is in de inhoud van het glas.
Bij welke hoor jij? wegErMeeJa?
Mensen blijven geloven in vreemde zaken en zoeken naar geheimzinnige achterliggende redenen, terwijl wij niets meer of minder dan een zak chemisch afval zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees, kijk en huiver:

http://www.ted.com/talks/david_deutsch_on_our_place_in_the_cosmos.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in het vorige leven wat verkeerd hebt gedaan .
Dan moet je in dit leven die fout herstellen .
Doe je in dit leven wat verkeerd dat moet je volgende leven die fout herstellen .
En die fouten die je nu maakt komen in jou volgende leven weer automatisch weer tegen .
Totdat je je het volmaakte leven hebt .
En dan krijg je een plekje in het eeuwige leven .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is eigenlijk grappig.
Wij komen op de aarde naakt zonder enige besef van zelf, en zonder kennis.
Als een buitenaardse intelligente wezen zou landen op de aarde en zou twee wezens zien - een menselijk baby en een kalf, dan zou die denken dat de kalf is warschijnlijk de heerser van dit wereld.
Geboren en heel snel op zijn voeten op zoek naar zijn moeder terwijl de baby ligt te schreeuwen en kan zelfs niet omdraaien.
Dan leven wij onze 70 - 80 of met geluk 90 jaar en als we nog meer geluk hebben dan gaan wij eruit snel en pijnloos met onze intelligentie nog intact...

Wat ik wil zeggen is dat deze wereld is vol met wonder, intelligentie van creatie, wij, mensen zijn een wonder, een geniaal creatie. Puur uit gevoel maar ook uit een dieper "wetenschap" zeg ik er is een rede voor alles. Niet voor niets het enige wat wij niet in materie kunnen meten, zien of raken zijn onze gedachten, onze bewustzijn, en alles wat wij onze medemens doen. Dat kunnen wij overal naartoe meenemen zonder een koffer...

Ik denk dat de aarde is een school.

Niet een wetenschaplijk antwoord maar toch een antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt Bas Haring gelezen en de techniek van het introduceren van een buitenaardse toeschouwer begrepen; dat vond ik een aantal jaren geleden simpel, maar opzienbarend en effectief. Lees overigens ook eens Gullivers Reizen, die die jouw antwoord rond 1667 in Details en zeer humoristisch uitwerkt. Aanrader! Ik ben het weliswaar volledig met jouw oneens, lees mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar ik heb nooit van Bas Haring gehoord. Ga ik nu wel opzoeken.
Gullivers reizen heb ik als kind gelezen maar i weet dat het was bedoeld als volwassenen boek met scherp kritiek over de Engelse samenleving van toen.
Moet het nogmaals lezen.
Nee, ik zie het meer als werk. Je verdient ermee en je gaat uiteindelijk met pensioen als je volleerd bent en genoeg hebt verdient.

Maar dan wel het ideale werk wat je zou willen doen.

Ja, je leert, maar je leert eigenlijk om je taak te kunnen doen. Dat is het werk waar ik het over hebt. Maar die vaardigheid moet je eerst leren.

Toegevoegd na 3 minuten:
O, en na je pensioen ga je vrijwilligerswerk doen. Van boven uit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk meer een examenklas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding