Hoe leg ik mijn rokende vrienden uit dat ik baal van hun manier waarop ze dat doen?
Mijn vriend en ik hebben een leuke gezellige vrienden club waarin een vriendin en ik de enigsten zijn die niet roken.
Uit respect voor ons maar nog meer omdat ze de stank niet in huis willen hebben,roken ze dus niet meer in de kamer,maar meestal achter thuis.
En wanneer we met zn allen bij elkaar komen om gezellig te kletsen of film te kijken of wat dan ook, dan is het in het begin altijd heel erg gezellig.
Lekker met zn alles ouwehoeren en kletsen, maar na de eerste kop koffie begint de eerste roker al gebrek aan nicotine te krijgen, die staat op en loopt weg maar meestal vraagt ie wel even of er nog iemand behoefte heeft aan een peuk.
Uiteraard is er altijd wel nog iemand die wil roken dus staan ze met zn 2 en buiten, en dan volgt vaak ook de rest. En het lullige is dan dat ze niet eens meer binnen komen.Is de ene sigaret uit gedrukt dan wordt de andere weer aan gestoken.
en dat allemaal achter thuis.
Dus het komt steeds vaker voor dat ik dus alleen in de woonkamer moet blijven zitten. Want mijn vriendin die ook niet rookt gaat nog liever mee naar buiten in de kou en regen en stank staan dan dat ze binnen zit te koekeloeren.
Ze twijfelt er zelfs aan om ook maar te beginnen met paffen alleen om er bij te kunnen horen.
Zelf weiger ik om de hele avond dom achter thuis te staan terwijl ik een bank en fatsoenlijk licht heb in huis.
Maar ik wil me ook weer niet helemaal buiten sluiten dus af en toe sta ik er wel eens bij.
Maar toch baal ik er ontzettend van van hun gedrag.
dat er gerookt word in de tuin das heel netjes .Maar hou het ook netjes en kom weer gewoon binnen als de peuk uit gedrukt is. Is dat nou zo moeilijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.