Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen de inwoners van zuidelijke landen nauwelijks een zonnebril?

Als in NL ook maar een beetje de zon schijnt hebben we allemaal een zonnebril nodig (ik tenminste wel). Valt me op dat in landen waar eigenlijk altijd de zon schijnt, de inwoners vrijwel niet een zonnebril dragen. Hoe komt dat?

Toegevoegd na 8 uur:
Om wildelely een plezier te doen, want de vraag schijnt toch niet duidelijk genoeg te zijn, hierbij een aanvulling; met zuidelijke landen bedoel ik de landen op het zuidelijk halfrond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

ik denk dat ze daar meer gewend zijn aan de zon, dus dan hebben ze er minder last van als hij schijnt
14 jaar geleden
Ik kom van een zeer warme land en daar draagt iedereen bijna, een zonnebril. Wel is dat zo dat ze het dragen alleen in de zomer terwijl het in de winter ook heel zonnig is, zelfs meer dan in de zomer in Nederland.
Ik denk dat een zonnebril hoort ook bij het zomergevoel en mode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het per persoon en per plaats verschilt. Voorbeeld: Taxichauffeurs. En andere mensen die het niet doen, zijn inderdaad gewend aan de felle zon, oftewel: De ogen zijn er zo op ingesteld dat ze het felle zonlicht goed kunnen verdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is me tijdens de vakanties niet op gevallen. Ik heb het idee dat ze daar juist meer een zonnebril dragen, zeker de jongere generatie.

Toegevoegd na 9 uur:
Op deze zonnige dag heb ik eens rondgekeken in ons winkelcentrum en daarna de 100.000 mensen die Amsterdam vandaag bezochten om het NL elftal in te huldigen eens goed bestudeerd. Wat me opviel dat misschien maar 1 à 2 % van de jonge mensen een zonnebril droegen en die er een droeg was donker gekleurd. Die uit de "zuidelijke landen" dus. Ha, ha.
Ik kom na mijn vluchtige toch serieuze studie tot de conclusie (wat een tijd kost het mij deze vraag te beantwoorden) dat het hier een suggestieve vraag betreft van Maedjeoetstein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing