Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou jij radicaal van leven durven veranderen?

In het franse magazine Figaro van april staat een enquete waar 60 % van alle fransen radicaal van leven zouden veranderen als ze daartoe de moed en/of de middelen hadden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja ik heb anderhalf jaar geleden het roer helemaal omgegooid. Men noemt dat scheiding. Is me goed bevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja, eigenlijk zou ik wel gewoon in het vliegtuig willen stappen naar Australie, Nieuw-Zeeland of Canada, met wat kleren en wat geld en dan gewoon eens kijken of ik me daar kan redden.
Gewoon weg van dit alles en elders lekker overnieuw beginnen...

Maar ja, willen = 1, doen is een heel ander verhaal.

Toegevoegd op 27-04-2009 15:28:11
oh ja. sorry: vraag is durven...
Nee. Ik durf (nog) niet alles achter te laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeggen dat je het durft en ook doen is twee hoor...

Ik wil niets veranderen, hoef nergens heen en leef al radicaal veranderd... Niet iedereen doet dat, niet iedereen kan dat... Daar heb je wel lef voor nodig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of ik dit zou durven aangezien ik nu tevreden ben met mijn leven en er voor mij dus geen nood is om te veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee! Ik moet er niet aan denken! Alles anders, stressen, enz ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetmooiste is dat we er gewoon voor thuis kunnen blijven want of we nou willen er gaat veel veranderen. Het faillisement van de wereld staat voor de voordeur en we zien het alleen nog niet zo scherp. Dus ik denk dat in die gedachtentrant het tijd wordt open te staan voor een radicale verandering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb er geen behoefte aan... ik leef het leven 'to the max' ...iedere dag weer... gewoon met huisje boompje mannetje....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja wat is radicaal? Zelf heb ik enige tijd mijn baan gedwongen vaarwel gezegd maar kon wel nagenoeg direct aan de slag bij andere werkgevers (waaronder mijn eerst voormalige werkgever). Toch heb ik in samenspraak met mijn vriend de stap durven maken naar het opzetten van een eigen bedrijfje. Momenteel zijn we daarnaast voornemens ons rap te gaan vestigen in een voor ons beiden vreemde omgeving en springen wanneer dit gerealiseerd is met graagte en liefde in het diepe bad dat potentieel ouderschap heet.

Het zijn wellicht geen zaken en stappen die je zou kwalificeren als "radicaal" maar voor mij (en mijn vriend) betekende en betekent dit welzeker het aangaan van een tamelijk ongewis avontuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of ik het durf als ik de moed zou hebben? Ja, als ik er de moed voor had dan zou ik het wel durven ja.. :)

Of ik het nu zou durven? Als ik de middelen er voor zou hebben en ondanks de radicale verandering geen afscheid hoef te nemen van wat mij lief is in mijn leven dan zou ik dat zeker wel een willen doen ja. Als is het alleen maar om een keer te pproberen, je weet immers natuurlijk ook niet of radicaal anders ook zoveel beter zal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer ik voldoende financiële middelen heb dan zou ik zo met een camper vertrekken naar een plaats met een aangenaam klimaat. Daar opnieuw beginnen met een café, ofzo iets dergelijks...

Die gok zou ik best wel durven maken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het al een paar keer gedaan. Ben met rugzak een jaaer in de amerika;'s gaan zwerven. Daarna een jaar naar Australie, wat uitmondde in 3 jaar zwerven. Ben sinds 6 maanden pas weer terug in NL.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik durf het wel. Heb het ook al een keer gedaan. Kreeg een telefoontje met een leuk aanbod en twee weken later zat ik in het vliegtuig onderweg naar het midden oosten. 1,5 jaar later teruggekeerd met een onvergetelijke ervaring.

Ik zou het morgen absoluut weer doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja en dat heb ik ook al gedaan.
Daarnaast als ik de middelen zou hebben zou ik 100% zeker Nederland verlaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: