Gebeld door onbekend nummer, heb ze informatie gegeven. Wat kan er gebeuren met mijn gegevens?
Hallo, ik ben vrijdag gebeld door een nummer uit Arnhem. Dit gebeurde wel vaker maar neem normaal geen gekke nummers op. Dit keer deed ik dat wel en kreeg een meneer aan de lijn die duidelijk Nederlands sprak, hij zei dat ik me had aangemeld om terug gebeld te worden over duurzaamheid voor je woning. Zoals airco, zonnepanelen etc. Ik had toevallig een keer rond gekeken en offertes gevraagd voor een airco. Dus ik dacht dat dit misschien 1 van die websites was die mijn offerte hadden gestuurd en nog geen antwoord heb gegeven. Hij vroeg daarna of ik nieuwe vrijblijvende offertes wou ontvangen van ondernemers in de buurt. en was zelf wel benieuwd wat de prijzen voor aircos en zonnepanelen waren. Dus zei dat ik een offerte wou ontvangen. Hij wist mijn adres en voorletter en naam al. Hij moest alleen mijn emailadres nog hebben. Ik had mijn email gegeven en op het einde wou hij het gesprek opnemen voor de kwaliteit afdeling hij zijn mijn gegevens zoals mijn voor letter en achternaam. Of het klopte en zelfde voor mijn adres en emailadres. Ik zei op alle 3 ja en vermelden nog zelf dat ik de vrijblijvende offertes rustig zal bekijken als ze binnenkomen en dat ik vanuit daar een keuze zal maken. We hingen op. Na uur dacht ik bij me zelf wat was dit eigenlijk vaag. Dus ik probeerde het nummer terug te bellen maar kreeg te horen dit nummer is niet in gebruik. Ik ben nu eigenlijk een beetje bang geworden wat er nou nu kan gebeuren met die gegevens die ze hebben van mij ? Wat nu?
Nummer terugbellen, zou ik overigens nooit aanraden!
Ik zou me niet teveel zorgen maken, maar je kunt beter zelf contact zoeken met een bedrijf, zodat je weet met wie je communiceert.
Eventueel:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/ongewenste-telefoontjes-van-bedrijven-en-goede-doelen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.