Waarom een lange broek als het 30 graden buiten is?
Snap dat niet, draag zelf in de winter meestal een korte rok en dat met niks eronder, prik mij wel weleeens aan brandnetels en loop wat schrammen op, maar alles beter dan zo'n stijve broek.
En een aantal mannen vinden kennelijk een korte broek niet fijn. Dat zijn er weinig alternatieven dan een lange broek.
- als je weinig met je benen in de zon komt, heb je witte benen. Ook bij mooi weer ziet het er dan raar uit om een korte broek te dragen
- sommige mensen hebben lelijke knieën, kuiten en/of bovenbenen (of vinden dat zelf) en dragen daarom liever een lange broek
- lange broek kleedt sowieso mooier af dan kort, omdat het je lengte benadrukt in plaats van de breedte
- als je werkt in een kantoor met airco of tocht kun je snel koude benen krijgen
- blote benen bij vrouwen kunnen seksistische reacties oproepen, daar heeft niet iedereen zin in
- op veel werkplekken is het gewoon not-done om in een korte broek te verschijnen (voor mannen dan, terwijl het voor vrouwen vaak wel normaal is om in een rok of jurk te komen)
https://www.zorgwijzer.nl/zorgwijzers/blaasontsteking
Lijkt me ook wel zo handig met een minirok.
Zo'n lange en zware kilt vind ik het wat anders.
(al lijkt het mij ook daar beter wel een onderbroek onder te dragen) @AnnBoo8146 Nooit last van, mischien zijn mijn bovenbenen niet zo dik? Net even stukje gelopen, en nee bij mij raken de benen elkaar helemaal niet, dus geen last van. Maar als je dat wel hebt lijkt het mij best mogelijk met de benen iets verder uit elkaar te lopen?
Ik heb geen ervaring met het dragen van rokken. Ik kan je echter ook verzekeren dat de info die ik u gegeven hebt, niet van internet afkomstig is. Ook de andere informatie lijkt mij algemeen bekend of vanuit de mensen zelf. Het kan natuurlijk zijn dat het niet op u van toepassing is. Dat is inherent aan het vragen van een mening. Ik denk namelijk dat er weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar het dragen van lange broeken bij warm weer.
Dus zie ik geen probleem, vrijheid, in kleding keuze (we MOETEN) al zoveel.
laat elkaar vrij, en respecteer elkaar!
- je voelt je niet lekker in een korte broek
- hebt lelijke benen
- wilt niet verbranden
- bent in een omgeving met veel mannen en voelt je daar niet prettig bij
- hebt een medische aandoening
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.