Wat zijn de gevolgen als ik geen officieel woonadres meer heb?
Mijn moeder gaat via de gemeente mij weghalen als inwoner. Dus dan dan heb ik geen woning meer volgens de gemeente en ben ik dus dakloos. Maar van me moeder mag ik wel nog bij haar slapen. Ik heb dus wel een dak boven me hoofd alleen sta ik bij de gemeente als geen adres. Ik zelf werk wel. Wat gebeurt er dan met mij? Krijg ik problemen of wordt mijn werk afgepakt?
Ben je meerderjarig? Waarom wil je moeder je verwijderen?
Dat er een (grote) kans bestaat dat gemeente of andere (overheids)instanties vraagtekens zullen hebben bij de beschreven situatie, lijkt me logisch.
Of de achterliggende reden is om te frauderen? daarvoor ontbreekt voor mij informatie.
Kortom, vraagsteller @Blaablaablaa woont nog bij zijn/haar moeder, en dan is de uitschrijving/verwijdering onwettig. Als op basis daarvan bv bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag etc wordt aangevraagd, is dat fraude. Die zwaar wordt bestraft.
Daar lijkt het niet op, als VS wel mag komen slapen. Nergens uit de vraagstelling kan ik opmaken of VS en/of moeder toeslagen en/of bijstand krijgt of wil gaan aanvragen. Of dat daar überhaupt recht op zou zijn.
Totdat dat duidelijk is, ga ik iemand niet verdenken van frauderen.
Mocht het wel de reden zijn dat moeder om die reden VS wil laten uitschrijven, dan kan/zal er sprake zijn van frauderen. Met alle gevolgen van dien. Het is jammer dat @blaablaablaa niet reageert om het toe te lichten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.