Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil in mijn (voor-)tuin parkeren, moet ik daarvoor een vergunning aanvragen?

In onze straat is het qua parkeren een ramp.
Vaak moet ik, áls er al een plekje is, fileparkeren, en dat was nooit mijn sterkste kant, maar heb een paar jaar terug een ongeval gehad, waardoor ik al dat draaien ook bepaald niet prettig ervaar.
Ik doe niks met mijn voortuin,, ja wil ´m bestraten, mag ik dan mijn auto in mijn eigen tuin parkeren, stoeprand moet dan verlaagd maar zie verder alleen voordelen, maar er zullen wel weer ´regeltjes´ voor zijn, of niet??

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Daar zul je de gemeentelijke verordeningen op na moeten slaan. Het is op plaatsen toegestaan, maar niet overal. Overigens, als je parkeerruimte vóór jouw tuintje hebt, dan mag daar nog steeds iemand parkeren, waardoor jij niet weg kunt. Stoepverlaging moet je aanvragen, als dat wordt toegestaan (en uitgevoerd) dan kan dat gezien worden als uitrit. Voor een uitrit parkeren mag niet, dus dan is dát probleem opgelost.
2 jaar geleden
Dit verschilt per gemeente. In sommige gemeenten is het toegestaan om op eigen terrein te parkeren zonder vergunning, terwijl in andere gemeenten een vergunning nodig is. Raadpleeg de website van jouw gemeente voor meer informatie.
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing