Hoe kan je zo woke mogelijk beschrijven dat iemand van andere origine is?
Ik weet wel, het doet er niet toe, maar wel in de afrekening van een subsidiedossier waarbij diversiteit het topcriterium is. En de focus ligt hier op het feit dat ik niet alleen de "witte" Belg bereik met een hoog diploma. Waarom moet ik dit evalueren? Omdat ik hiervoor telkens de juiste methodieken moet vinden en die moet evalueren op hun efficiëntie. Ik heb de mensen zelf gewoon betrokken bij de uitwerking van die methodieken (bv een Bulgaarse dansclub, iemand uit de Roma-gemeenschap die maatschappelijk werk doet...). En zo methodien op maat ontwikkeld waardoor ik hen ook als bevolkingsgroep heb bereikt. En die methodieken interesseren de overheid.
Maar hoe verwoord ik dit nu woke? Ik mag bv.geen huidskleur vernoemen, de afkomst weet ik niet altijd (sommige activiteiten in de zomer trokken 500 mensen en meer en ik werkte niet met inschrijving enz om de drempel zo laag mogelijk te houden)...
Dus ik weet het even niet meer. Het evaluatiedocument noemt dingen nog gewoon bij naam maar ik wil de mensen met wie ik werkte betrekken en niemand voor de borst stoten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.