Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Duidelijk overkomen = een boodschap zodanig brengen dat geen misverstand mogelijk is.
Hard overkomen = een boodschap zodanig brengen dat het je raakt - niet in positieve zin maar in negatieve zin.
Overigens: het woord 'overkomen' wordt in deze betekenis vaak gebruikt in een ander verband:, namelijk: niet goed overkomen. Voorbeelden: de boodschap komt niet goed over, de grap komt niet goed over.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Een voorbeeld is mss duidelijker dan abstracte omschrijvingen.
'Mag ik aub een kopje koffie, zonder melk, met één klontje suiker', is duidelijk en niet hard.
'Ik wil verd***e NU iets te zuipen, tr*t,' is hard maar onduidelijk (wat wil je dan te drinken?). Mbt relaties: 'Ik vind je stom' is hard; je mening is wel duidelijk, onduidelijk is waarom je dat vindt.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: