Zijn echtparen wel echt gelukkig als ze geen kinderen willen?
Als ze wel kinderen kunnen krijgen bedoel ik,wat hebben ze dan voor doel in hun leven vraag ik me af
Een opmerking als: 'Hoe eenzaam zul je zijn als je partner dood is, en je hebt geen kinderen'.
Punt 1: Als DAT de reden is om een kind te willen, dan moet je er sowieso niet aan beginnen.
Punt 2: Ga er maar niet automatisch van uit dat je kinderen je tot aan je dood zullen opzoeken!
Punt 3: Investeer in je vrienden tijdens je leven, daar moet je een kind niet voor gebruiken! Een leven zonder kinderen: Heerlijk! En nog milieuvriendelijk ook!
Je kan ook zoveel mogelijk genieten als doel hebben, of iemands anders leven verbeteren, of een klein stukje van de maatschappij verbeteren. De wereld zit vol met misstanden, dus doelen genoeg... En er is zoveel fantastisch in het leven om mee te maken, dat je zonder kinderen ook heus genoeg kan genieten.
Als mijn ouders hun keuze voor kinderen anno 2010 hadden mogen maken, zouden ze er absoluut NIET voor gekozen hebben, hoeveel ze nu ook van hun kinderen houden.
En ik ben trots op deze eerlijke ouders, die op deze leeftijd nog zo nuchter in het leven staan.
En ze geven mij groot gelijk dat ik er zeker NIET voor kies.
En je moet inderdaad ook geen kinderen willen alleen voor later zodat je niet alleen bent op je ouwe dag, nee je moet gewoon genieten van de hele periode dat je je kind hebt van af de baby tijd tot aan de kleinkinderen tijd en misschien wel tot aan het huwelijk van je kleinkinderen.
K heb mijn antwoord misschien wat krom getypt maar k ga t ook niet allemaal meer veranderen. Voor mij geld het in ieder geval dat ik juist zonder mijn kind echt iets zou missen.
En een ander mist waarschijnlijk zijn vrijheid tja ieder zijn ding
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.