Zijn echtparen wel echt gelukkig als ze geen kinderen willen?
Als ze wel kinderen kunnen krijgen bedoel ik,wat hebben ze dan voor doel in hun leven vraag ik me af
9.8K
9.8K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord heb ik niet. Ik vraag het me ook af. Omdat de mens van nature toch op procreatie is gericht: voortplanting. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Die twee uitzonderingen vinden elkaar, en richten zich totaal op elkaar. Hoe eenzaam word de een dan als de ander dood is.
anneliez
14 jaar geleden
Ook met kinderen kun je je eenzaam voelen, wij met 7 kinderen kunnen de eenzaamheid van moeder niet oplossen, al willen we nog zo graag. Dus kinderen "nemen"om maar niet eenzaam te zijn later, is niet de juiste manier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anneliez ,helemaal waar.Je moet geen kinderen "'nemen''voor jezelf maar omdat je denkt de kinderen iets moois te kunnen bieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Ik denk dat het wel kan wanneer beide partners daar volledig achterstaan en dat ook blijven! Die zekerheid heb je waarschijnlijk nooit maar voor de time being kunnen ze wel degelijk gelukkig zijn! Ik heb respect voor mensen die vrijwillig ervoor kiezen geen kinderen te willen krijgen. Ze hebben er namelijk serieus over nagedacht en een besluit over genomen. Hoeveel kinderen worden er niet geboren door niet na te denken? Worden ouders daar wel gelukkig van? En de kinderen? Heeft de drang of drift tot voortplanting en t voorkomen van uitsterven iets met geluk te maken? Wordt je daar wel gelukkig van als je het niet al was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn kinderen een doel in je leven dan? Daar kan ik met mijn pet weer niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een vreselijk ouderwetse ideeen hebben sommige mensen toch anno 2010!
Een opmerking als: 'Hoe eenzaam zul je zijn als je partner dood is, en je hebt geen kinderen'.
Punt 1: Als DAT de reden is om een kind te willen, dan moet je er sowieso niet aan beginnen.
Punt 2: Ga er maar niet automatisch van uit dat je kinderen je tot aan je dood zullen opzoeken!
Punt 3: Investeer in je vrienden tijdens je leven, daar moet je een kind niet voor gebruiken! Een leven zonder kinderen: Heerlijk! En nog milieuvriendelijk ook!
Een opmerking als: 'Hoe eenzaam zul je zijn als je partner dood is, en je hebt geen kinderen'.
Punt 1: Als DAT de reden is om een kind te willen, dan moet je er sowieso niet aan beginnen.
Punt 2: Ga er maar niet automatisch van uit dat je kinderen je tot aan je dood zullen opzoeken!
Punt 3: Investeer in je vrienden tijdens je leven, daar moet je een kind niet voor gebruiken! Een leven zonder kinderen: Heerlijk! En nog milieuvriendelijk ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad... skusme's opmerking is me uit het hart gegrepen. Kennelijk is de oerdrift kindjes uit te broeden nog altijd sterker dan gezond verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt toch geen kinderen nodig om een doel in je leven te hebben?
Je kan ook zoveel mogelijk genieten als doel hebben, of iemands anders leven verbeteren, of een klein stukje van de maatschappij verbeteren. De wereld zit vol met misstanden, dus doelen genoeg... En er is zoveel fantastisch in het leven om mee te maken, dat je zonder kinderen ook heus genoeg kan genieten.
Je kan ook zoveel mogelijk genieten als doel hebben, of iemands anders leven verbeteren, of een klein stukje van de maatschappij verbeteren. De wereld zit vol met misstanden, dus doelen genoeg... En er is zoveel fantastisch in het leven om mee te maken, dat je zonder kinderen ook heus genoeg kan genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Ebby: Mijn ouders kregen kinderen omdat dat 50 jaar geleden zo hoorde. Kreeg je ze niet, dan kwam meneer pastoor eens langs om te kijken wat er aan de hand was.
Als mijn ouders hun keuze voor kinderen anno 2010 hadden mogen maken, zouden ze er absoluut NIET voor gekozen hebben, hoeveel ze nu ook van hun kinderen houden.
En ik ben trots op deze eerlijke ouders, die op deze leeftijd nog zo nuchter in het leven staan.
En ze geven mij groot gelijk dat ik er zeker NIET voor kies.
Als mijn ouders hun keuze voor kinderen anno 2010 hadden mogen maken, zouden ze er absoluut NIET voor gekozen hebben, hoeveel ze nu ook van hun kinderen houden.
En ik ben trots op deze eerlijke ouders, die op deze leeftijd nog zo nuchter in het leven staan.
En ze geven mij groot gelijk dat ik er zeker NIET voor kies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jee wat denkt iedereen anders over het wel of geen hebben of krijgen van kinderen.
En je moet inderdaad ook geen kinderen willen alleen voor later zodat je niet alleen bent op je ouwe dag, nee je moet gewoon genieten van de hele periode dat je je kind hebt van af de baby tijd tot aan de kleinkinderen tijd en misschien wel tot aan het huwelijk van je kleinkinderen.
K heb mijn antwoord misschien wat krom getypt maar k ga t ook niet allemaal meer veranderen. Voor mij geld het in ieder geval dat ik juist zonder mijn kind echt iets zou missen.
En een ander mist waarschijnlijk zijn vrijheid tja ieder zijn ding
En je moet inderdaad ook geen kinderen willen alleen voor later zodat je niet alleen bent op je ouwe dag, nee je moet gewoon genieten van de hele periode dat je je kind hebt van af de baby tijd tot aan de kleinkinderen tijd en misschien wel tot aan het huwelijk van je kleinkinderen.
K heb mijn antwoord misschien wat krom getypt maar k ga t ook niet allemaal meer veranderen. Voor mij geld het in ieder geval dat ik juist zonder mijn kind echt iets zou missen.
En een ander mist waarschijnlijk zijn vrijheid tja ieder zijn ding
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.