Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft Prinses Amalia ZELF 21 mensen uitgenodigd voor haar verjaardag?

Krantenberichten:
“Prinses Amalia heeft vorige week in de tuin van Paleis Huis ten Bosch een feest gevierd vanwege haar achttiende verjaardag en nodigde daar 21 mensen voor uit, een groter aantal dan de vier gasten die het demissionaire kabinet adviseert in verband met de coronarestricties.”
“Bronnen spreken De Telegraaf over een feest waar zo’n honderd man bij aanwezig moet zijn geweest.”
“De Telegraaf zou van bronnen hebben gehoord dat er vele tientallen gasten waren.”

We hebben haar leren kennen als een intelligente perfectionist met humor en veel oog voor anderen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zelf 21 mensen heeft uitgenodigd.
.
(Het maakt niet uit of de bijeenkomst in de woonkamer of tuin gehouden wordt: er geldt altijd een maximum van vier gasten.)
Helaas blijkt uit een onderzoek dat mensen die van plan waren zich aan de regels te houden, door dit ‘feestje’ meer dan vier mensen zijn gaan uitnodigen. “Als zij het mag, mogen wij het ook.”

SimonV
3 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat een 18 jarige zelf zijn/haar gasten uitnodigt. Volgens de regels van de rijksoverheid is een feest in de buitenlucht een evenement (althans zo kun je het interpreteren). Hier zijn de nodige regels aan verbonden (o.a. een max. van 1250 personen en afstand en mondkapjes enz.). Als Hare Koninklijke Hoogheid aan al deze regels heeft voldaan, dan zie ik het probleem niet.
3 jaar geleden
Dat zullen we natuurlijk nooit weten... Het kan zijn dat ze zelf mensen heeft uitgenodigd, of dat haar ouders dat voor haar hebben gedaan. In beide gevallen "een beetje (erg) dom". Als "koninklijk gezin" zouden ze een beter voorbeeld moeten geven aan de rest van de bevolking, die OOK graag feestjes zou willen vieren met meer mensen....
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing