Kennen we meer of minder armoede als vroeger?
Kennen we meer of minder armoede als vroeger?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het ene artikel die ik lees zegt dat mensen steeds minder in armoede leven. En het andere dat we er economisch vooruit op gaan maar dat de armoede omhoog gaat in Nederland door bijvoorbeeld al de belasting die we moeten betalen en dat de rijke rijker worden en de arme armer enzovoort.
Ik vraag me nu toch echt af wat de waarheid is anno 2020. Met vroeger bedoel ik alle jaartijden van 1900 tot 2019
En als ik namelijk de gele hesjes moet geloven wordt het armoede probleem alleen maar groter. Ik wou een video erbij toevoegen van Sander van Strootman maar het is een bestand en je kan alleen maar links toevoegen
Dit is nog maar een klein onderdeel van het grote economie verhaal van het artikel dat je leest.
moeten bezuinigen echt niet leuk.
Vriendjes gaan op schoolkamp bv en jij kan niet mee want er is geen geld voor zoiets extra's. Je gaat er niet aan dood, gaat ook niet met een knorrende maag naar bed, maar leuk is anders. Financieel minder bedeeld zijn voelt dan dubbel zo zwaar als je ziet dat iedereen om je heen meer heeft om uit te geven. De rijken worden vaak rijker maar de armen hebben het altijd nog beter dan in de dertiger jaren van de vorige eeuw. Maar het voelt nu veel zwaarder, omdat er zoveel te wensen is waar deze groep niet van kan meeprofiteren.
Maar geldt niet alleen voor Nederland.
Zeker in Nederland in met zijn klassesamenlevingsvormen en toegankelijk onderwijs.
Dit alles in tegenstelling tot de boeren en burgers in een standenmaatschappij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.