Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt een rook verslaving tijdens het werk (al dan niet eigen tijd) wel geaccepteerd en alcohol niet?

Het betreft beiden een verslaving.

Toegevoegd na 1 uur:
Kernvraag: Waarom accepteren we nicotine verslaving wél en alcohol verslaving niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Antwoord op je kernvraag: omdat er _veel_ meer rookverslaafden zijn. Het is dus _veel_ meer de norm (=normaal, dus)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Alcohol beinvloedt de uitvoering van je werk nogal. Roken doet dat niet (op de tijd dat je wegbent om een sigaretje te roken na dan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt mij niet zo moeilijk. Wanneer je 20 sigaretten op een dag rookt dan zal dit niet het niveau van je werk beinvloeden.
Ga jij maar eens met 20 biertjes achter je kiezen achter je bureau zitten en netjes de klanten te woord staan.
Denk niet dat dat lekker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol werkt verdovend, nicotine stimulerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je tijdens het werk meerdersigaretten rookt,heeft dat geen invloed op je prestaties. Maar drink je meerdere glazen alcohol,dan zullen er waarschijnlijk helemaal geen prestaties meer plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij buiten een sigaret gaat roken, en je gaat weer aan het werk laten we zeggen, op een grote heftruck bijvoorbeeld! dan zal je reactievermogen niet afnemen! Als je elke pause glas wiskey achterover slaat! zal de fabriekshal met jou achter het stuur, geen veilige werkplek zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dezelfde reden waarom iemand die verslaafd is aan nagelbijten niet ontslagen wordt maar iemand die aan heroine verslaafd is wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je heb gelijk,en daarom mag je bij ons buiten ook niet meer roken,volgens de directeur sterven je hersencellen bij roken en wordt de prestaties minder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alcohol is echt heel ingrijpend, het is langzame zelfmoord echt waar, mijn mama is alcoholverslaafd, haar lever was verdubbeld, ze had dagelijks neusbloedingen, bloedde uit haar mond, kon nog nauwelijks eten of stappen, alcohol kan echt een moordwapen zijn
roken heeft een veel minder grote impact denk ik
alcohol heeft ook een invloed op gedrag en ik denk dat dat de voornaamste reden is, roken stinkt en is irritant, het tast je longen aan, maar je gedrag blijft hetzelfde ,terwijl alcohol een mens echt kan 'omtoveren' in een monster
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ga eens werken als je een krat bier op hebt,,,
En de dag erna als je een pakje sigaretten op hebt,,,
Wat denk jezelf dat beter gaat?

Volgens mij beïnvloed nicotine het gedrag niet...
Maar alcohol absoluut wel dus dan lijkt het me logies dat een alcohol verslaving niet geaccepteerd word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt er dus maar aan waar je werkt....
bij ons mag roken ook niet. en alcohol al helemaal niet.
en drugs ook niet... haha....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden is dat roken veel voordelen heeft voor de maatschappij. Rokers gaan vroeger dood en ze betalen accijns. Drinkers functioneren niet op het werk, maken verkeerslachtoffers, kramen onzin uit, enz. Dat kost ons heel veel geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing