Kan slechte(irritante) Reclame averechts werken?
Ik ben op 2x na (speelgoed) nog nooit vatbaar geweest voor reclames, zelfs niet door film trailers op TV. Sterker nog, reclame werkt op mij averechts. Een paar bijzonder irritante reclames, alle AllSecure reclames met Tim en Tom, zorgen er voor dat ik me de rest van mij leven niet laat verzekeren bij AllSecure, ook als zijn ze de goedkoopste. Ik kan ook niet geloven dat deze reclame echt gedachtes bij mensen hebben opgewekt die zeggen: 'leuke reclame ik ga nu naar All Secure'. Ik weet dat ik op zou stappen bij All Secure met als enige reden: 'die reclame trekt het bloed onder m'n nagels vandaan' (word ik toch wel beïnvloed door reclame :P),
Maar als ik vroeger op een dag een sterretje in m'n autoruit zou hebben (of een gat ter grootte van een tennisbal) dan zou ik maar aan een ding denken: 'Paul van CarGlass'. Een reclame die ook op ten duur tamelijk irritant was. In dat geval zou ik, bij gebrek aan beter, toch toe moeten geven. Dus hier werkt slechte reclame wel.
Maar vandaag zou ik denken: ik vind het liedje van de reclames van autotaalglas leuker dan die van carglass dus ik ga die bellen.
Ik heb in Alkmaar maandenlang naar reclame borden moeten kijken van Big Gym. Het bord toonde een kale man die zijn middelvinger opsteekt. Ik ga dus nooit meer naar Big Gym
Vandaar m'n vraag of slechte of eigenlijk super irritante reclames er voor kunnen zorgen dat mensen eerder weggaan dan komen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.