Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarop kan volgens jou het meest bezuinigd worden en hoe zou je dat dan aanpakken?

Nederland moet heel veel bezuinigen. Alle partijen hebben daar zo hun eigen visie over. Maar als jij het nu eens voor het zeggen zou hebben, waar zou jij dan op gaan bezuinigen en hoe denk je dit voor elkaar te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ik zou bezuinigen op ambtenaren,zowel rijks als gemeente. Dit zou ik mogelijk maken door procedures te versimpelen. Nu heb je vaak verschillende afdelingen nodig om iets te bereiken. Door dat soort versplinteringen weer centraal te gaan regelen bespaar je per persoon die je minder gebruikt minimaal 30.000 euro. Dit is jaarlijks. Ook zou ik bezuinigen op wegen. Door alle wegen zoveel mogelijk een gelijk aantal banen te maken bevorder je doorstroming.nu ontstaan files vaak omdat er vanuit 5 banen bijv naar 3 banen moet worden ingevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou minder in de uitbreiding en verbetering van wegen steken en in plaats daarvan het openbaar vervoer wat prettiger maken.
Als er minder auto's zijn hoeven er niet meer en bredere wegen te komen.
Het is beter voor het millieu, waaronder tegen de co2 uitstoot, waar nu ook zoveel geld aan wordt uitgegeven om het een beetje terug te brengen. Ook hoeft er geen natuur of huis te sneuvelen voor de aanleg van nieuwe wegen.
Win win win win situatie, dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Militaire uitgaven (geen JSF),
2. Ontwikkelingshulp beperken tot noodhulp,
3. Publieke omroep beperken tot 1 enkele zender zonder reclame,
4. Provincies opheffen
5. De tweede kamer verkleinen tot 75 of zelfs 50 leden
6. Investeren in onderwijs en de eisen aan studenten opschroeven. Onderwijs is een shame in Nederland.
7. Een geautomatiseerd medisch informatiesysteem opzetten, waardoor huisdokter en ziekenhuis worden ontlast, desnoods gepaard aan HBO medische assistenten.
8. De meeste subsidies en uitkeringen stopzetten
9. Geen hypotheekrente aftrek boven de 300.000 EUR
10. Weg uit Afghanistan e.a. plaatsen van onrust
11. Aruba e.d. weggeven aan Frankrijk of zo

Zo dan hebben wij de 30 miljard wel bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door nu te bezuinigen komt de economische groei onder druk te staan en daarmee worden de financieringstekorten weer groter.Er komt immers minder belasting binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik op zou bezuinigen is het volgende.
Waarom moeten mensen die heel rijk zijn , nog A.O.W
en kinderbijslag ontvangen ?
Deze mensen hebben dat niet nodig.
Ik zou de geldstroom maar landen waar het geld niet bij
de arme mensen terecht komt stopzetten. (B.V surimame)
Bouterse wordt daar weer waarschijnlijk de baas,is die
te vertrouwen ?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zou ook direct de nederlandse jongens terughalen uit
afghanistan , kost 1 miljoen per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing