Waarom stopt men niet met het toelaten van massa's "kanslozen" en gaat men die miljarden niet investeren in de opbouw van arme landen?
Volgens een onderzoeksbureau 7.2 miljard per jaar.
Laat het er eens 5 miljard zijn.
Vraag ik me af of je dat geld niet beter in mensen kunt steken ipv zoals D66, pvda, Groen Links in advocaten, gevangenissen, begeleiding, crisisopvang, blijf van mijn lijfhuizen, terreurbestrijding, preventie misdaad, inburgeringscursussen, hobby clubjes, praatgroepjes ter bevordering van weet ik wat etc. etc.
Als je de wereld serieus beter wil maken dan kun je met 5 miljard wel wat bereiken denk ik.
Maak safe-havens voor vluchtelingen bijv. ter plaatse.
Dan hebben de mensen die geen geld hebben om naar Europa te vluchten ook eens wat toekomst.
Nu creperen ze in provisorische kampen waar chaos heerst. En waarom? Omdat er geen geld is omdat het serieuze geld blijkbaar bij ons in Nederland nodig is om de asielindustrie draaiende te houden.
Ik stel de vraag omdat ik zeer verbaasd ben over de hoogte van het geschatte bedrag, dat ik zelf al maar wat lager inschat, als was het 1 miljard dan nog teveel.
En ik ben verbaasd over het feit dat schijnbaar niemand inziet, van de zichzelf sociale partijen, dat je met zoveel geld op de verre locatie's waar de problemen zijn zo ontzettend meer kunt doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.