Waarom kan je niet wisselen van pensioenfonds zonder van baan te verwisselen?
Stel ik heb een baan als bouwvakker, dan ben ik verplicht mijn pensioen op te bouwen bij het "bouw"-pensioenfonds. Ik wil dat helemaal niet omdat ik verwacht dat het pensioenfonds een enorm lage dekkingsgraad zal hebben. Daardoor komt indirect mijn pensioen in gevaar. Waarom kan ik als bouwvakker niet zelf mijn pensioen opbouwen of het uitbesteden aan een ander pensioenfonds?
Op dit moment zit ik letterlijk gevangen en moet ik maar hopen dat mijn pensioenfonds er geen potje van maakt.
--
* Ik weet ook niet of de bovenstaande situatie zich überhaupt kan voordoen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Een vrijheid van pensioen fonds . maar dat is helaas niet mogelijk . Vakbonden zitten met afgevaardigden in het bestuur wat en financiële managers die door de grote financiële giganten uit de wereld van hun geld ( dus jouw geld ) worden afgeholpen . Niemand en niemand heeft er belang bij dit systeem te veranderen. De vpro heeft er wel aandacht aan besteed in diverse programma 's . Tja ? In de jaren 60 , 70 de affaire Masson bij het ABP een paar jaar terug weer met drinkt een glas doet een ... en ach het waait wel over. Hele beroeps groepen zijn gewoon .... tja het is niet anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.