Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee geven maakt je arm. Maar het voelt wel goed te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Finacieel gezien niet, emotioneel gezien wel.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Als je meer geeft dan er binnen komt minus je normale uitgaven, houd je er geen goed gevoel aan over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het bij de juiste personen gebeurd wel,maar er zijn er ook bij als je ze één vinger geef pakken ze je dubbel terug,

maar het is zaliger te geven dan te ontvangen

we houden er van om mensen blij te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi barca+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat blij maken vooral
als ik er iets voor terug krijg wel.

en sowieso geven geeft je een fijn gevoel om dat je iemand blij maakt met iets wat JIJ je hebt gegeven. Zoals steun of een schouder en gewoon een kadootje.

En als je bijv. een nier geeft tja dan heb je een leven gered hoe rijk wil je dan nog zij,!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt af van je intentie. Als je geeft om zelf iets te ontvangen en rijk te worden dan is je intentie verkeerd (ook een goed gevoel is iets dat je ontvangt…) en wordt je nooit rijk genoeg.
Maar als je leert om te geven zonder verwachtingen en zonder gehecht te zijn aan geld of spullen dan word je zeker rijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie geeft wat hij heeft, is waard dat hij leeft.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Mijn antwoord is ja. Vergelijk het met een steentje die je in de vijver gooit, je krijgt dan kleine golfjes die uitwaaieren over de hele vijver, om vervolgens weer terug te komen bij het steentje wat je erin hebt gegooid.
Dus alles wat je met je hart geeft, komt uiteindelijk weer bij je terug.
Maar, als je gaat geven om te ontvangen, dan zal die magie niet gaan werken.
Bovendien is het fijn om te delen, en om goed te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat je geeft! Als ik iemand een klap zou geven voel ik me armer denk ik...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De komende weken een aantal verzen uit Spreuken. Vaak beschrijft zo'n vers of spreuk een tegenstelling. In dit vers staan er zelfs twee. Je zou denken: als je geld of goed weggeeft, dan ben je het kwijt. Nee, zegt de Bijbel, als je aan de armen denkt en je geeft van je geld, dan word je daar rijker van! Je zou denken: als je alles lekker voor jezelf houdt, dan krijg je steeds meer. Nee, zegt God, dan ben je arm en alleen. Hoe kun je dit rijmen? Wie geeft krijgt een tegoed bij God, die verzamelt schatten in de hemel (Matteüs 6:20). Daar word je een blij mens van. Je kunt loslaten en bent niet als een kind dat zijn speeltje maar even uit handen geeft en dan al weer roept: ‘Geef terug! Bovendien maakt geven andere mensen blij. Daar word je zelf ook blij van! Blij zijn met wie blij is en huilen met wie huilt. Daar word je mens van! Wat ga ik vandaag geven?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geven armt niet: Door anderen in eigen rijkdom te laten delen, wordt je zelf niet armer.

Door je rijkdom met een ander te delen krijg je een goed gevoel als je dat van harte doet.

Geldt ook als je een kado geeft, er aandacht aan besteed hebt en het valt dan goed. Dat geeft jou als gever ook een goed gevoel.

Dat is de betekenis van "rijk".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi momo!
Geven kan je in zekere zin zeer rijk maken. kinde3ren iets kunne geven waar ze heel veel aan kunnen hebben voor de rest van hun leven kan je een voldoening geven die met geen geld te betalen is.
Geven kan jesdus rijk maken maar het ligt eraan wat je geeft en aan wie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geeft, zul je liefde terugkrijgen. Je zult rijk worden met liefde.

Maar, koop je dan eigenlijk geen liefde? Seksuele liefde kan ook gekocht worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geven maakt je alleen maar rijk, als je ook weet te ontvangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie goed doet, goed ontmoet...zegt
het spreekwoord. Klopt vaak, maar niet altijd. Sommige mensen zijn inhalig en die maken misbruik van ' gevers' .
Als je geeft op een goede manier (mensen die het nodig hebben en ook verdienen, geeft je dat een rijk gevoel.
Als je geeft aan inhalige, ondankbare profiteurs, geeft het een knagend rotgevoel. Geen rijkdom maar spijt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van de intentie waarmee je iets geeft.

Als jij iets geeft met in je achterhoofd de angst dat je nu niet meer genoeg over hebt ..dan zul je je met elke gift armer voelen.. en dus armer ZIJN.

Als je iets geeft in het vertrouwen dat je altijd genoeg over zult hebben... zul je je met elke gift een beetje rijker voelen.. en dus rijker ZIJN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stort € 1.000 op mijn giro, kijk dan naar het volgende bank-afschrift en stel jezelf deze vraag dan nog eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel, maar ik ben dan ook een echte gever. Als iemand bij mij thuis iets leuk vindt en ik zelf doe er niets mee dan zeg ik vrijwel altijd "neem maar mee". Waarom? Omdat ik weet dat die persoon er dan meer plezier aan beleeft dan ik, dat maakt mij dan weer gelukkig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding