Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe ziet die 2e kans van een pedo-seksueel in de maatschappij eruit?

is er dan nog een vorm van controlle en is die wel voldoende?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Van de ongeveer 1000 pedofielen die per jaar voor de rechter verschijnen, krijgt maar een beperkt deel begeleiding en controle van de reclassering. Wanneer er nu toezicht wordt opgelegd, is het voor de duur van gemiddeld 2 tot 3 jaar. De diecteur van de reclassering pleit er al lang voor dat de situatie steeds opnieuw wordt bekeken en zolang er risico bestaat dat het toezicht verlengd kan worden. En ja, zo nodig levenslang!
Navraag bij 20 burgemeesters leerde dat 70% een wettelijk terugkeerverbod wil van pedofielen in de wijk waar ze kinderen misbruikten.

Ik vind dat de vermaledijde Wet op de privacy eens grondig moet worden aangepast. Ik denk dat Nederland het enigste land is waar privacy zo enorm grensoverschrijdend is. We moeten toch onze kinderen kunnen beschermen en voor schade kunnen behoeden waardoor hun kostbare leven ineens een drama wordt?
Je moet nu op je hoede zijn voor elke vreemde die je kind aanspreekt. Het zou wel prettiger zijn als bekend was voor wie je extra voorzichtig moet zijn. Ik vind het eigenlijk een recht van elke ouder om te weten of er zo`n 'creap' in jouw omgeving woont.
De eerste kandidaad van onze toekomstige regering die zich hiervoor hard maakt, krijgt mijn stem!
Zou tenminste in elk geval iets goed zijn aan onze regering.

Toegevoegd na 14 uur:
Kandidaat natuurlijk, ik zie het net .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij een straf heeft uitgezeten en hij gaat ergens anders wonen zijn zijn kansen hetzelfde als die van iedereen.
Het zal minder zijn/worden als bekend wordt/is wat voor iemand hij is.
Er zal geen controle zijn denk ik en dat is jammer maar ja de overheid kan moeilijk de hele dag een oppas meegeven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing