Ik ben aangehouden voor iets wat ik niet heb gedaan kan ik dit aanvechten?
Ik was met een paar vrienden op stap, toen we naar de grote markt liepen zagen we een hele grote kerst boom.
Een vriend van me wou daar wel in klimmen voor een weddenschap een deed dat. Ik heb dat staan filmen.
Toen hij uit de kerstboom was en alweer richting huis aan het fietsen was kwam een agent naar mij toe en zei dat ik het had gedaan. Ik heb niet gezegd dat ik het niet was omdat ik die vriend van mij niet wilde verlinken. Hij heeft Mn id genoteerd. Wat kan ik hier aan doen?
Maar aangezien je het hebt staan te filmen ben je gewoon medeplichtig en mocht er schade zijn zul je hier ook voor opdraaien
Filmen is niet meteen medeplichtig zijn. Dat zou wat zijn. Elke dashcam bezitter is toch ook niet medeplichtig aan het ongeluk dat voor z'n neus gebeurd ? (Ondanks dat 'ie misschien die dashcam wél puur voor de sensatie bezit)
Bij het niet kunnen tonen van de ID-kaart gaat deze persoon mee naar het bureau. De politieambtenaar gaat absoluut niet mee naar iemands woon- of verblijfplaats om de ID-kaart alsnog te laten tonen. Haal zulke grapjes dus nooit uit, het middel is erger dan de kwaal.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.