Wat is de juiste manier van omgaan met mensen die het niet redden in onze maatschappij?
Ik vind het een basisprobleem wat we nog steeds niet hebben opgelost...
ik zie armoede, zwervers, mensen met psychische problemen... mensen die in de knoop zitten en mensen die gewoon niet kunnen voldoen aan de eisen van de "werkende" maatschappij door ziekte of intelligentie tekort...
Mijn vraag aan jullie: Wat is de beste methode van omgaan met dit deel van de bevolking?
Is het niet het meest slim om hen hun eigen interesses te laten volgen? Zodanig dat ze niet persé MOETEN voldoen aan dat eisenpakket wat teveel is? Waarom zou dit wel of niet kunnen?
Het houdt me bezig en ik ben erg benieuwd naar jullie ideeen hier over.
Toegevoegd na 2 uur:
*** Moet iemand die altijd, zijn hele leven, chronisch ziek is, elke dag, wasknijpers in elkaar zetten om bij te dragen aan de maatschappij?
@ marleen... En waarom MAG het werk niet leuk zijn voor de mensen die het op een andere wijze niet kunnen.. is plezier verboden? iets om NIET naar te streven?
Als de hele wereld zichzelf naar de knoppen helpt.. help je dan mee?
Stel je voor dat IEDEREEN wiens werk niet zijn hobby is er morgen mee zou stoppen......
Die tweede vraag slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.
De tweede is precies waarvoor Internet zich uitstekend leent. Hartstikke mooi initiatief.
Zo verschillend denken we volgens mij niet over de dingen hoor. Ik ben alleen wat praktischer ingesteld, en allang niet meer idealistisch. Ik probeer nu meer te kijken naar wat háálbaar en uitvoerbaar is, in plaats van alleen maar hopen en dromen dat/hoe het beter kan. Misschien dat dat het is wat wrijft ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.