Hoe kan je het beste je uiterlijk vermommen?
Een relatie is vorig jaar met iemand stuk gegaan. Hij woont binnenkort in dezelfde stad als waar ik ook woon. Ik ben echt behoorlijk bang om hem tegen te komen.
Hoe kan ik mij zo onherkenbaar mogelijk maken, zodat hij mij niet herkend?
Ik weet dat dit een beetje weird klinkt, maar is echt een serieuze vraag
Je oplossing nu : vermomming. Dit is een vorm van " vluchten " .
En ook : Je zult steeds angstig blijven bij de gedachte dat je vermomming doorzien wordt. Een andere oplossing : leer omgaan met de gedachte dat je hem kunt ontmoeten. Onderzoek je angst: is deze reeel ? Moet je aangifte van bedreiging doen ? Of weet je niet hoe je hem moet benaderen nu het uit is?
Dit zijn vragen die lastig te beantwoorden zijn. Je kunt hier hulp bij krijgen.
Het kan zijn dat je na een aantal gesprekken met een hulpverlener al antwoorden krijgt, waardoor je vrij op straat kunt lopen.
Je kunt naar je huisarts en vragen om verwijzing maar een passende hulpverlener.
Wanneer hij tegen je gaat praten dan draai je je om of zegt " ik wil je niet spreken " .
Je wilt niet dat hij " iets over je denkt" .
Je kunt je druk maken over wat een ander denkt, maar waarom mag hij niet " iets" over je denken ?
Ik neem aan dat je dit ook met je psycholoog besproken hebt. Ik kan me niet voorstellen dat er in de therapie alleen gezegd is : "doe normaal " .
Ik heb zelf ooit iets dergelijks aan de hand gehad en ik heb misschien nog een tip voor je.
Buiten jezelf vermommen is het misschien ook een goed idee om je woning te vermommen.
Ik heb zelf andere gordijnen opgehangen, truttige beeldjes in de raamkozijnen gezet (die ik normaal nooit zou uitkiezen) en ik heb een naambordje op de deur gedaan met twee gefingeerde voornamen erop.
Op deze manier heb ik mijn ex het idee gegeven dat ik verhuisd was.
Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd zou zijn als ik dit niet had gedaan maar ik heb gelukkig nooit meer iets van mijn ex gehoord.
Wat ook verstandig is is om bij de gemeente een geheim adres aan te vragen.
Jouw woonadres mag dan nooit worden vrijgegeven.
Normaal gesproken kan iedereen tegen betaling jouw adres opvragen bij de gemeente.
Heel veel sterkte met alles.
Donna
Jij doet net of je dood gaat van die angst. So what, dan ben je bang!
Gewoon op straat gaan, en als je je bang voelt: blijven ademen en gewoon doorgaan. Het zwakt vanzelf wel af hoor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.