ik ben van adel maar wat kan ik ermee doen?
Een van de verplichtingen van edellieden is het voorbereiden van de nazaten op hun taak in de samenleving.
Het lijkt erop dat je ouders deze taak verzaakt hebben.
Maar voor de voor- en nadelen van een adelijke titel ( en ervaring ) kun je het best terecht bij je eigen familie .
In het buitenland schat ik dat een adellijke titel hoger wordt aangeslagen. Bijv. Spanje is een land waar dit van oudsher speelde. Maar ook in Arabische landen is afkomst toch (nog steeds) een factor van grote betekenis; denk aan de sterk ontwikkelde familie-eer. Dan kan een belangrijke naam een paar deuren extra openen.
De titels altijd met een kleine letter, het zijn geen voornamen maar titels.
Bij officiële gelegenheden weet iedereen precies de protocollaire volgorde. Dat men vaak in het openbaar de titel niet noemt is omdat in Nederland nu eenmaal geldt: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Het verbaast mij daarom ook niet dat vragensteller het onderwerp van spot wordt en dat is nu juist wat personen met een (adellijke) titel willen vermijden.
Bij ondertekening van brieven aan instanties (dus ook bij een sollicitatiebrief en CV) dient men niet alleen de naam maar ook de titel te vermelden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.