Ik heb weinig vrienden en ben niet goed in het maken van contact, wat nu?
Ik ben 15 jaar en zit op de middelbare school, in de 4e klas. Vorig jaar had ik een hele goede vriendin bij wie ik stond in de pauze. Zij is echter van school gegaan omdat ze havo moest doen en ze best ver van school woonde. Ik sta nu telkens alleen in de pauze. Ik heb moeite met contact maken en ben ook wel verlegen. Ik heb laatst met meisjes uit mijn straat gepraat en deed leuk mee. Resultaat: ik bleef praten en werd ook actiever. Ik vond het leuk en ging ook harder praten en lachen etc. Ik kende ze echt niet en nu zijn we vriendinnen. Ook bij hockey kom ik goed mee in de groep en heb ik vrienden en praat ik met ze. Maar op school lukt dit niet. Ik wil graag contact maken, maar het lukt niet. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik hen ken en dat zij weten wie ik ben (dat ik daarom niet een gesprek kan beginnen met ze, omdat zij weten dat ik steeds alleen sta en dat niet leuk vinden). Mijn ouders maken zich zorgen omdat mijn cijfers niet zo goed gaan en ze denken dat deze twee samenhangen en dat ik 'afwijkend gedrag' toon.
Ik heb al nagedacht over naar een andere school gaan, omdat ik op mijn huidige school niet goed meekom en ik met mensen die ik niet ken wel een gesprek kan beginnen en leuk kan doen etc, maar mijn ouders vinden dit onzin. Ze vinden dat als ik hier niet meekom het daar ook niet zal lukken, omdat ik toch geen contact maak (wat ik dus wel doe met mensen die ik niet ken omdat ik het dan odeoam makkelijker vind). Heeft iemand commentaar/i
Toegevoegd na 46 seconden:
Aan het..
Blijkbaar kan jij wel goed contact maken, want met anderen lukt dat toch ook.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.