Mijn vriend heeft problemen met zijn woonsituatie, wat kan ik doen om hem te helpen?
Mijn vriend die ik nu ca. 1 jaar ken is zijn huis uit gevlucht omdat hij er helemaal doorheen zat. Ruzie met vrouw en zoon. Hij heeft een goeie baan en al zijn geld wat hij verdiend gaat nu naar de hypotheek. Zijn vrouw en zoon dwarsbomen nu alles en doen zelf niets voor de kost. Mijn vriend wil scheiden, maar zij dwarsboomt alles en zegt nergens heen te kunnen evenals zijn zoon.
Zijn advocaat kosten rijzen de pan uit en we staan machteloos in deze situatie. Wat kunnen we doen om het huis te verkopen en alles in goede orde te laten verlopen, want mijn vriend zijn huis dreigt haast onverkoopbaar te worden doordat hun de zaak ernstig verwaarlozen en we bang zijn dat het huis straks onverkoopbaar is of hoge opknapkosten met zich meebrengt.
Toegevoegd na 4 minuten:
Omdat de situatie zo schrijnend is heb ik hem in huis genomen. We zijn erg gelukkig samen en hopen dat de situatie snel veranderd zodat het huis verkocht kan worden en mijn vriend weer inkomsten heeft.
Mediation is er ook voor om zonder advokaten gezamelijk te scheiding te regelen,
Wil ze niet scheiden ?
Begrijp ik dat je al een jaar lang een relatie hebt met een getrouwde man ?
Dan is het niet verwonderlijk dat hij daarover ruzie had met zijn vrouw.
Daarvoor betaalde hij de hypotheek. Nu hij bij zijn vrouw weg is gaat "al zijn geld op aan de hypotheek" .
Maar dat was dan dus ook al toen hij gewoon getrouwd was ?
Ik snap niet waarom een hypotheek "opeens" meer kost wanneer iemand wil gaan scheiden.
waarom is dit nu opeens zuur ?
Na de scheiding zal hij allimentatie moeten betalen. Dat kun je ook weten wanneer je een relatie aangaat met een getrouwde man. Daarbij vind ik het raar dat je zegt dat het huis nu "onverkoopbaar" dreigt te worden omdat ze het huis verwaarlozen.
Een huis stort niet in wanneer je twee jaar niet poetst. Ben je zo jong en naief dat je de scheidingsproblemen niet zag aankomen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.