Wat is de juiste aanspreekmanier van mij en mijn man?
Wij zijn pas getrouwd. Mijn man heeft zijn eigen achternaam gehouden met daarachter mijn achternaam. Ik heb precies hetzelfde gedaan. Hij is dus de heer X-Y en ik ben mevrouw Y-X. Hoe moet je nu een brief adresseren aan familie X-Y of Y-X of is er een ander alternatief? Graag jullie reactie.
Toegevoegd na 18 minuten:
Het gaat er niet om dat we de familie willen instrueren zeker niet die schrijven natuurlijk gewoon onze voornaam op de post. Ik was alleen benieuwd naar creatieve ideeen (zoals die dus met die pijltjes!). En het zal je verbazen maar de officiele post komt nu al (zonder dat we dit actief hebben aangegeven) met onze nieuwe namen. In het paspoort blijf het juist wel alleen je geslachtsnaam.
Toegevoegd na 14 uur:
Het leek ons gewoon leuk. Mijn man is al een keer getrouwd geweest dus er was al een mevrouw X geweest. Daar had ik geen zin in maar we wilden wel aangeven dat we samen horen. En waarom zou dan de vrouw altijd maar haar naam op moeten geven dat vind ik zo een onzin. Ik ben ook trots op mijn achternaam. Dan zijn er idd nog mensen die hun meisjesnaam wel op hun werk gebruiken maar dat vind ik ook zo verwarrend. Dus dit was gewoon leuk voor erbij. Ik stel me overigens altijd gewoon voor met mijn meisjesnaam ik doe niets actiefs met mijn mans naam maar de meeste instanties vullen dit voor je aan. En zo gek is het niet in mijn vriendenkring doen we meer mensen dit.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.