Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor waarde heeft een "lintje" eigelijk als ook "amusument" journalisten er eentje "verdienen"?

Toegevoegd na 57 seconden:
Dit naar aanleiding van Albert Verlinde's lintje.

Wat heeft hij gedaan dat hij het lintje heeft verdient?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Die hele lintjes regen is één grote poppenkast.

Behalve voor mensen die écht iets betekenen voor de samenleving en dan niet Dhr Verlinde , die met zijn salaris al waardering genoeg krijgt.

Hier heeft de muziek juf, van de basis school een lintje gekregen vandaag, niet alleen voor haar muziek lessen maar vooral voor alles wat zij daarnaast nog organiseerde voor de kinderen, als de musicals en blokfluitlessen.Zowel op de basischolen als de muziek school, heeft ze veel jonge kinderen enthousiast gemaakt met veel soorten muziek.
Dat is wél een lintje waard, vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Hij bezorgt veel mensen aangename uurtjes.En dat is in de ogen van velen ook een verdienste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarde is nul.
Er zijn zoveel mensen die iemand kunnen amuseren of iets dergelijks en dat voor hun plezier en geld doen.
Geef de lintjes maar aan reddingswerkers en dat soort mensen die hebben het vaker en meer verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las het net. In mijn ogen stelt het lintje dan helemaal niets meer voor. Een relnicht met zendtijd een lintje geven?
Ik geloof dat ik niet goed word. Er zijn zoveel mensen die veel beter werk doen en dat lintje echt verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De motivatie ervoor is: Veel gedaan voor de homo emancipatie en voor de nederlandse cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij heeft zo'n verdiend lintje helemaal geen waarde. Dan kunnen ze paul de Leeuw ook wel een lintje geven. Die probeert ook iedereen in de z..... te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het wel eens met de jury. Zowel knuffelhomo Albert Verlinden als knuffelmarokkaan Ali B zijn goed voor de zaak waarvoor ze staan. Dat is overigens niet hun eigen verdienste, maar het feit dat mensen steeds meer knuffels nodig hebben. Morgen zien we weer onze knuffelprinses. We kennen allemaal ook een aantal knuffel surinamers (Lassie rijst)
Niets mis mee hoor. Brood en spelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een initiatief van Onno Hoes, levenspartner van Albert Verlinde, gedeputeerde in Brabant en hoog in de VVD.
Dus met wat duw- en trekwerk van VVD-leider Mark Rutte heeft de nationale relnicht eindelijk een koninklijke onderscheiding.
14 jaar geleden
Niets anders dan loos gebrabbel.
Een lintje is in mijn ogen de grootste vorm van discriminatie die in ons land plaats vind.
Zij die het echt verdienen,staan achteraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarde is mijns inziens nihil. Het is eigenlijk een klap in het gelaat voor diegenen die het werkelijk, verdiend hebben c.q. verdienen. Elk jaar worden er mensen in het 'ridderlijke' zonnetje gezet met een frequentie van 3500-5000 personen. Na 30 jaar lopen er in ons kikkerlandje dus een dikke 100.000 lieden rond met één of ander versiersel, welke verkregen zijn door uitzonderlijke verdiensten voor de maatschappij.
Bekende Nederlanders kijken reikhalzend uit ieder jaar of zij gefêteerd worden, vanwege hun uitzonderlijke verdienste, om het journaal, een potje voetbal, een gouden medaille, wereldkampioenschap.....etc etc als een soort topping op hun hoorntje softijs.

Het lintje is in het leven geroepen voor (bij wijze van spreken) Tante Alie, die 40 jaar het eelt op haar handen, en op haar ziel heeft gewerkt uit een vorm van altruïsme met zieken en bejaarden. Dat mens verdiend een 'ridderlijk' zonnetje.
En zo zijn er honderden Tante Alie's.

Daar horen nagemaakte entertainers absoluut niet bij, daar hebben ze andere 'prijzen' voor, als de Loden Loekie, de Gouden Loekie, de Theo d'Or , de Louis d'or, een gouden Kalf, de Televizier-ring en noem maar op.

Dat is mijn ongezouten mening.

Gelukkig hanteren ze bij andere 'organisaties' wel een betere scrutenering om voor de lauweren in aanmerking te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen. En dat is sneu voor diegenen die na jarenlange inzet een lintje hebben gekregen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen fan van Albert Verlinden laat ik dat voorop stellen. Echter als je je een beetje verdiept in de bezigheden van deze persoon (en dan doel ik niet op zijn sexuele geaardheid want we zijn hopelijk wel een keer zover dat we elkar op dit vlak ten minste kunnen respecteren)dan kun je al snel concluderen dat hij op cultuur gebied en in de media op divers vlak, zich zeer verdienstelijk heeft gemaakt. Daar kun je gwoon niet omheen. Ongezouten meningen geven is niet moeilijk maar degene die meent 10% van Albert Verlindes betekenis voor het volk te bezitten mag van mij op staan.
Waarschijnlijk ken ik je dan al wel want dan ben ke zeker bekend.aten we niet zo snel over iemandoordelen zonder dat we werkelijk weten hoe en wat hij gedaan heeft zonder ons te laten verblinden door zijn sexuele geaardheid en hem dat lintje te gunnen.
Bij zo`n lintje gaat het er niet om wat je bent maar meer wat je presteert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing