Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou iedereen nou weten wat hij/zij nou precies aan het vieren is met koninginnedag? Of is het vooral een excuus om lekker uit je dak te gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over wat we precies vieren gesproken, de cabaretier John Fealey heeft een enorm grappig stuk over koninginnedag: http://www.youtube.com/watch?v=1K1vpU8vzRs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, die is inderdaad grappig Fynnya!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja he? Ik had er nooit eerder bij stil gestaan hoe raar het eigenlijk klinkt dat onze grootste feestdag de verjaardag van onze ex-koningin is.... bij een land waar de verjaardag van een "politiek leider" zo belangrijk is, zou je eerder aan een zwaar dictatoriale staat ofzo denken....
Mooie eye-opener dus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, goed joh. Maar ik zie alleen dit filmpje en die van het AH zakje. Heeft hij niet meer gedaan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (12)

Nou weten waarschijnlijk wel maar ja of je nu vanwege de koningin een feestje kan bouwen maakt volgens mij voor heel veel mensen niks uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders dan bijvoorbeeld pinksteren, wat veel mensen helemaal niets zegt, lijkt het me niet heel mysterieus waar koninginnedag over gaat.

Ja dus, ik denk dat (vrijwel) iedereen prima weet wat hij/zij aan het vieren is met koninginnedag.

Dan kan het overigens nog steeds een excuus zijn om lekker uit je dak te gaan, het één sluit het ander niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verjaardag van toenmalig koningin juliana.uit respect voor haar moeder heeft koningin beatrix die datum in ere gehouden..gelukkig maar anders zou het in december vallen.om dan vrijmasj en concerten te houden ook niet echt ideaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal 90% van de feestvierders aan hun anus oxyderen,welk feest ze vieren,als er maar feest is. Dat neemt niet weg dat ze (bijna) allemaal wel weten welk feest er gevierd wordt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen al om de woordkeuze, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan hun anus axoderen?? Het zal mij aan mijn reet roesten! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders mij wel!+1
Je hebt zelf het antwoord al gegeven en ik denk dat je gelijk hebt. Hetzelfde is m.i. ook van toepassing op alle christelijke feestdagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pasen, pinksteren, kerstmis, koninginnedag, we weten het allemaal niet meer. De enige feesten die nog iets zeggen zijn: je eigen verjaardag en Nieuwjaaarsdag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen vast mensen zijn die niet weten wat het betekent. En het ook niets uit maakt.
Triest genoeg...ons koningshuisje.
Of wat er van over is dan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat weet elk normaal denkend mens

pinsteren en hemelvaart dat weet de helft niet

maar kon.dag weet toch zelfs de dorpsgek dat ze 31 jan jarig is en niet vrijdag de 30e
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg eens eerlijk: Hoeveel mensen gaan op koninginnedag nou werkelijk respectvol stilstaan bij het verjaren van Bea?

Een enkel oudje of koningshuisfanaat uitgezonderd, zijn we toch alleen maar blij dat we een daggie vrij hebben en er misschien nog wat te doen valt in de stad?

Kortom: Of we het nou weten of niet, zich werkelijk realiseren waarom we die vrije dag hebben doet vrijwel niemand meer.
Gelukkig maar, want dat hele koningshuis is niks meer dan een traditie, die ons behoorlijk wat geld kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel kan iedereen weten dat 30 april, de verjaardag van Juliana, is aangehouden als nationale feestdag, omdat de verjaardag van Beatrix op (koude) 31 januari valt. Maar ik heb de indruk dat de meeste mensen daar nauwelijks bewust bij nadenken. 30 April is een vrije dag vol geliefde of gehate activiteiten. Vergelijkbaar met kerstfeest. Men denkt aan lekker eten, een mooie boom, presentjes e.d. en niemand staat echt stil bij die geboorte in een stal.
Eigenlijk is koninginnedag maar een vreemd verschijnsel. Links en rechts zie je vlaggen hangen bij mensen, die dat verzuimen als hun dierbaarste eigen mensen verjaren.
Ik weet het wel zeker: het vieren van koninginnedag is feestvieren om het feestvieren zelf. Wie eerlijk is geeft toe: Op 30 april valt helemaal niks (nationaals) te vieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat ons eten en drinken en vrolijk zijn

zelfs mijn chef in de keuken wist niet wanneer beatrix jarig was
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koninginnedag
is toch duidelijk. lijkt mij.
het woord zegt het al.
dat mensen uit hun dak willen gaan
is een keuze, geen excuus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: