Wie betaalt het loon van priesters en imans?
"Heel ver gaat dat in België, waar de overheid op allerlei manieren de kerkgenootschappen betaalt." Gekker dan dat de situatie zo is, vind ik jouw reactie, alsof het heel normaal is. Heb je nog nooit bedacht dat iemand die niet geloofd nu dus jouw geloof sponsort? En als je niet gelovig bent dat je niet al te snugger bent dat je dat nog niet is opgevallen?? (ander voorbeeld)
Ik ben tegen het koningshuis (afgezien van hoe ze betaald worden, mijn probleem is erfopvolging), maar ben furieus over het feit dat een deel koninklijk huis wordt betaald door de burger. Laat dat lekker betaald worden, door hun zelf of mensen die die poppenkast in stand wil houden, niet de burger die daar niks mee heeft. Een imam zal neem ik aan geen geld krijgen van de overheid? (even zoeken)
http://www.koengeens.be/news/2015/06/01/erkende-imams-moeten-nederlands-spreken
LoL, worden ook al betaald door de overheid. Weet niet of het al tot problemen heeft geleid, maar kan me dus voorstellen dat er imams zijn die haatzaaien en door de overheid betaald worden.
Je kan je de hele dag ergeren aan alles en nog wat, maar je bent er gelukkig NIET toe verplicht....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.