Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je hier in Nederland doen om de slachtoffers van aanslagen te helpen? Zoals Frankrijk, maar ook andere landen waar dit gebeurt.

Kun je geld of zo doneren, is er een hulpfonds? Ik wil graag wat doen, maar ik zou niet weten wat. Hoe kan ik deze mensen hulp bieden vanuit Nederland?
Ik kan helaas geen bloed geven of ergens heen reizen.

9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ritsuka, ik heb je vraag gezien eerder vannacht en heb hierover nagedacht… wat kunnen WIJ hier nou aan doen?

Zit je op FB dan kun je je foto aanpassen en daarmee uitdragen wat @Kapperkort hierboven in de reacties al schrijft. Ook kun je met mensen om je heen in gesprek gaan en zeker met moslims.

Ik zat gisteren bij de kapper, tussen oude mensen en zij reageerden amper/niet op en over "Parijs"... Deze mensen hadden de leeftijd waarvan je zegt : zij hebben de oorlog nog mee gemaakt, waarom zij er helemaal niet over spraken? geen idee, maar misschien ligt daar ook nog een mogelijkheid?

Misschien bereiken de nare mensen die dit op hun geweten hebben wel meer dan ze willen. Misschien worden wij meer één dan we daarvoor waren?

Toegevoegd na 2 dagen:
Nee, het is geen "onzin-actie" van "kijk eens hoe goed ik bezig ben"!

Wat ik bedoelde is het "allemaal samen sterk" uitdragen door je foto op FB de Franse vlag kleuren te geven en daardoor de agressor/de terroristen duidelijk te maken dat we ons niet laten intimideren, dat 'life goes on' echt waar is en hoewel er gebeurd is wat er gebeurd is, wij Samen Sterk zijn...

Als je dat niet voldoende vindt dan zou je inderdaad naar Parijs kunnen afreizen en ter plekke je hulp aan kunnen bieden. Dan wil je kennelijk je handen uit de mouwen steken en ècht helpen... maar ja dan moet je niet zeggen : ik kan niet naar Parijs... want daar is het gebeurd, daar is hulp nodig...[ zo er al hulp nodig is ]?!

Misschien gaat het er om jou zelf een goed gevoel te geven en dan kun je iets anders verzinnen, zoals doneren aan het Rode Kruis bijvoorbeeld [zij helpen tenslotte overal]? en/of helpen bij het Leger des Heils? bij daklozen de handen uit de mouwen steken [als het hard vriest van de winter met soep rondgaan/uitdelen]? bij een opvang voor daklozen je hulp aanbieden? Nog beter: bij het plaatselijke asiel voor de dieren gaan zorgen als vrijwilliger [poetsen/de uitlaatweide ontdrollen/uitlaten] of nog beter: in een verzorgingscentrum oudere mensen een gezellige middag bezorgen? en zo zijn er nog vele mogelijkheden, want ook in andere tijden zijn er altijd vrijwilligers nodig, die anderen helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is geld doneren aan het Rode Kruis: zij helpen o.a. de slachtoffers in Parijs, maar zetten zich wereldwijd in om hulp te bieden waar nodig.
http://www.rodekruis.nl/actueel/nieuws/honderden-rode-kruis-vrijwilligers-verlenen-hulp-bij-aanslagen-parijs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing