wat kan ik doen als de buurvrouw niet goed voor haar konijn zorgt?
Het konijn staat op het gemeenschappelijke grasveld bij de flat in een hok met ren. Ik vul wel eens het flesje water bij, want die is vaak leeg. Maar het voerbakje word ook bijna nooit bijgevuld, hij zit soms een paar dagen zonder eten.
Ik ben dit weekend langsgeweest om mijn zorgen te uiten hierover, toen werd het bakje bijgevuld, maar nu is het alweer leeg sinds gisterochtend.
Kan ik hier verder nog wat tegen doen? Ik vind het zo zielig, er word totaal niet omgekeken naar het konijn, zijn hok word volgens mij ook niet schoongemaakt.
Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb van de week het hok schoongemaakt, en geef nu zelf elke dag het konijn wat voer, groente, en aandacht en nieuw water indien nodig. Is maar 5 minuutjes van mijn dag, en het maakt toch een heel verschil voor dat konijn.
Of de afdelingsinspecteur van de dierenbescherming. Eten en drinken is een vereiste.
Fijn dat jij je om het diertje bekommert!
Zonde dat zulke mensen dieren nemen zonder te weten wat de verantwoordelijkheden zijn ...
Het konijn was waarschijnlijk leuk kado voor de kinderen, maar toen ik haar sprak zei ze al dat een andere buurvrouw zou zorgen voor voer, dus dat doen ze zelf al niet eens meer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.