Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om je starters inschrijfduur bij voor een huurwoning in een bepaalde stad over te zetten naar een andere stad?

Ik bedoel , ik zit nu in Arnhem, en heb 10,5 jaar inschrijfduur voor Amsterdam bij woningnet . Maar ik wil nu eigenlijk in Amersfoort wonen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
821

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nope... Als je daar wilt wonen, moet je je gewoon inschrijven. Ik sta bij 5 verschillende woningbouwverenigingen ingeschreven. Gewoon doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik vind dat 't wel zou moeten kunnen (of in elk geval grotendeels), maar ik geloof er niks van dat 't ook echt kan. Volgens mij pikken die woningstichtingen je inschijfgeld in, en that's it (helaas).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mja, het inschrijfgeld is niet zo hoog. Ik heb geloof ik 20 euro betaald ervoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dat niet jaarlijks? Ik moest elk jaar dokken :(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in amsterdam en arnhem niet, in amersfoort wel
De woningbouwvereniging in Arnhem hooeft zich totaal niets aan te trekken van het feit dat jij 10,5 jaar in Amsterdam ingeschreven heb gestaan. Als je nu naar Amersfoort gaat dan moet je vooral niet verwachten dat de woningbouwvereniging in Amersfoort rekening zou gaan houden met het feit dat voordat je naar Arnhem ging je ook nog een x-aantal jaar in Amsterdam ingeschreven heb gestaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij niet, en terecht. Van die mensen die al weet ik veel hoe lang ingeschreven staan maken het onmogelijk voor mensen die net komen kijken om een huurwoning te krijgen. Wanneer ik reageer op een huis heb ik geen schijn van kans omdat er zoveel mensen zijn die al jaren ingeschreven staan terwijl dat vaak nergens voor nodig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan vrijwel nooit. Hetzelfde geld voor verhuizen, dat maakt vrijwel altijd dat je je inschrijf tijd kwijt bent ook al maak je er geen gebruik van (koop woning, andere verhuurder). Dit is idd vooral om mensen te beschermen die voor het eerst in een gewoon huis op zichzelf gaan wonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding