Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang zou de mensheid nog bestaan als er vanaf nu geen kinderen meer gemaakt kunnen worden?

En dan kan je wel zeggen: "Dat ligt eraan hoe oud de laatst geboren persoon wordt". Maar de mensenpopulatie zal steeds minder worden. En hebben mensen elkaar niet nodig als ze willen overleven? Wat zouden de gevolgen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Binnen pakweg 100 jaar is iedereen weg. Zou je denken.

Maar,... de mensheid is vindingrijk. Als we geen kinderen meer kunnen krijgen zullen we ons gaan toeleggen op klonen en eventueel onsterfelijkheid.

De mens is een schier onuitroeibare plaag.

Toegevoegd na 6 uur:
Het verbaast mij toch nog vaak... wat valt er hier nou te minnen?
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord . Zeer zelfbewust persoon ben jij :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste regel doet het hem,daarvoor van mij een plus!
rose
14 jaar geleden
Heinlein hanteert in zijn oeuvre het idee dat de mens alles voor elkaar krijgt als hij eenmaal het idee heeft dat het mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,maar dat was dan ook :Een vreemdeling in een vreemd land!
rose
14 jaar geleden
Nee, dat was in The Moon is a harsh mistress, dacht ik. Of was het toch in Time enough for love?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij Time enough for love. Zullen we een spacecowgirl/cowboy-afsplitsing van GV opzetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als er vanaf nu geen kinderen meer geboren zouden worden, dan is na, pak hem beet, 100 jaar geen mens meer op aarde. In die komende 100 jaar zullen mensen elkaar meer nodig hebben dan ooit. Misschien dat juist door die saamhorigheid, de mensen tot nieuwe inzichten en ideeën komen en zij de laatste jaren van hun leven in grote harmonie met elkaar leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de mensheid veel eerder niet meer bestaat.
Als je er van uit gaat dat een mens 100 wordt dan kan ik me voorstellen dat je denkt dat het over 100 jaar is.
Maar mensen blijven zolang leven doordat er doktoren zijn en geld om de gezondheidszorg te betalen en als de mensheid steeds minder wordt is de overlevingskans daarmee voor iedereen een stuk minder.
Als je dan ouder wordt is er geen hulp en ga je dus sneller dood.
Ik denk dat als je 50 jaar zegt dat je dan al hoog zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen kinderen meer gemaakt kunnen worden is de belangrijkste drijfveer (het doorgeven van je genen) verdwenen.
Ik denk dat het dan met de mensheid heel snel bergafwaarts gaat; hooguit nog een jaar of dertig, veertig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel in iets van 80 of 100 jaar. Er zijn nu ook nog mensen die studeren voor arts of een ander belangrijk beroep. Die kunnen het door blijven geven tot de laatste mens te oud is en sterft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gevolgen voor die laatse mensen zullen heel droevig zijn, als ze hoogbejaard en hulpbehoevend zijn : niemand, die meer op het land kan werken, kan ploegen, zaaien, oogsten, niemand die meer de koeien kan melken, niemand die meer in fabrieken kan werken, dus ze zullen enorme voedselproblemen krijgen. Dan is er niemand meer, die voor ze kan zorgen, als ze dat lichamelijk zelf niet meer kunnen, geen chirurgen meer, die met vaste hand en scherpe blik een operatie kunnen uitvoeren, niemand die sterk genoeg is om zoiets banaals als steunkousen aan te kunnen trekken.

Ik denk, dat ze naar elkaar toe zullen trekken in een grote stad als New York of Bejing, en dan maar hopen, dat ze bijtijds enorme voedselvoorraden zullen hebben aangelegd, en veel kaarsen : warmte en licht, voor als de centrales niet meer bemand kunnen worden.

En misschien, dat ze allemaal een zelfmoordpil zullen hebben, om het te kunnen eindigen als het écht niet meer gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de mensheid vanaf nu geen kinderen meer kan krijgen,
als het bekend wordt gemaakt, breekt complete anarchie uit.
Het besef dat na ons, niemand meer op deze planeet wandelt, voortgekomen uit onze nalatenschap, smijt ons terug in de Middeleeuwen en zorgt voor absoluut het recht van de sterkste.
Immers après nous le deluge, na ons de zondvloed.

De nutteloosheid van het bestaan is dan echt nutteloos geworden, we hoeven geen kennis meer door te geven, geen fatsoen meer, geen normen en geen waarden, geen zorgen voor morgen.

Mensen worden gek als ze geen kinderen meer kunnen verwekken, wel eens gekeken naar het desolate van een vrouw die hoort dat ze geen kinderen kan krijgen? Dat is voor een vrouw denk ik één van de meest verschrikkelijke boodschappen die ze kan krijgen.
Stel je voor dat alle vrouwen van de wereld dat tegelijk te horen krijgen, dat er iets in de atmosfeer terecht is gekomen waardoor alle vrouwen onmogelijk kinderen kunnen krijgen, het besef dat ze de laatsten zijn?

Ik denk en nogmaals IK denk, dat zulks lijdt naar anarchie, een gigantische groep die zelfmoord pleegt, oorlog en verderf.
De wetenschap dat het voor de meeste mensen ( van de grootste boef tot aan de Koningin ) 'grootste doel' in hun bestaan is om hun genen door te geven om te reproduceren, en dat wordt uit hun handen en hoop geslagen, dan zie ik de mensheid binnen 20-30 jaar volledig inkrimpen tot op de drempel van uitsterven.

Natuurlijk is dit geheel en al mijn eigen mening, derhalve behoeft er slechts alleen voor mij een kern van waarheid in te zitten om zulks met enige overtuiging neer te kwakken als antwoord op deze hopelijk hypothetische vraag.

Kan ook veinzen door te stellen dat 100 jaar dan wel het maximum is, maar dat is verder van de 'waarheid' dan mijn bedroevende uiteenzetting.

Dit gezegd hebbende wens ik iedereen een ontzettend vruchtbare tijd toe :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik een heel mooi en ook wel zielig antwoord.
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding