Kun je als volwassene huisregels hebben voor als er bezoek komt?
Ik merk dat als ik bezoek krijg, iedereen andere verwachtingen van mij heeft en hun thuis ook andere regels hebben. Ik wil eigenlijk regels hebben waar ik achter kan staan. Zoals bijv. gewoon eten wat de pot schaft.
Ik ben zelf 21 en meesten die op bezoek komen zijn net uit huis of wonen nog bij hun ouders. Ik wil voorkomen dat ik mij ga aanpassen hoe anderen het willen.
Wie het er niet mee eens is staat het vrij om te gaan.
Een goede gastvrouw/heer informeert overigens wel vantevoren ; je zet een vegetarier geen vlees voor en schenkt geen drank aan een geheelonthouder. Je moet wel een beetje voorbereid zijn. Als mensen expliciet komen eten is het altijd verstandig tevoren naar bijszonderheden te vragen.
Zelfs als jij zou vinden dat iedere bezoeker op zijn handen moet lopen, je zult weinig bezoekers krijgen, dat dan weer wel.
Tja dan eet ik dus NIET. Ik ga niet vragen om ander eten ik laat het staan. Gelukkig weet eigenlijk iedereen waar ik kom dat ik dat echt niet lust. En ik vraag het zelf ook als er iemand op bezoek komt "Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Iets wat je niet lust?" Zo voorkom ik problemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.