Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als je alles hebt wat je maar wilt, waar kijk je naar uit? En als je veel in huis hebt en zogenaamde vrienden hebt om het geld is dat fijn? En je word gelukkig wanneer je mensen om je heen hebt die echt van je houden! Juist wanneer je in problemen zit heb je die mensen nodig, en dat willen ze omdat ze van je houden. Dus met geld koop je zeker geen liefde!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

meer als een kern, je kan er hooguit tevredenheid mee kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, maar er zijn meer factoren nodig om gelukkig te zijn.
Geld kan je wel helpen om de doelen te realiseren waarvan jij gelukkig wordt.
En andersom kan ook, wanneer je geen geld hebt, kun je daar ongelukkig van worden omdat je niet kan doen wat je zou willen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee...
Je kunt gelukkig zijn met veel geld.
En ongelukkig met weinig.
Maar andersom net zo.

Maar deze gezegde is meer bedoeld dat geluk niet in geld zit maar in jezelf. en vrienden en familie. Dat als je dat hebt gelukkiger kunt zijn dan veel geld hebben en niemand die om je geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker en/of prettiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg altijd : geld ALLEEN maakt niet gelukkig.. Voor een deel word men van geld wel gelukkig, maar als het met de liefde, gezondheid ennz niet wil lukken, dan kan geld daar niet tegenop...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,geld maakt gelukkig,alleen niet eindeloos gelukkig.Heb je weleens iemand van verdriet ineen zien storten omdat diegene een grote geldprijs gewonnen had?
Wat deze mensen er vervolgens mee doen is een ander verhaal en daar ligt ook het ongeluk op de loer.
Geef mij een paar miljoen en mijn geluk kan niet gemakkelijk meer stuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
..... maar gelukkig maken ze wel geld.
Ik denk dat het bezit van geld en een zekere welvaart nodig is om gelukkig te kunnen zijn, maar nog belangrijker is: een mens moet gelukkig willen zijn. Met andere woorden: het moet / kan niet van materie afhankelijk zijn maar laten we wel reeel blijven. Het behoeften-trapezium van Mazlov.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is afgunst van mensen die het minder breed hebben. Een soort blijmakertje naar jezelf toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar zit niet alleen een kern, maar een heleboel waarheid in.

Het valt mij op dat vooral jongeren denken dat geld WEL gelukkig maakt [ik heb niet gekeken naar de leeftijden van de beantwoorders], omdat geluk schijnt af te hangen van het juiste merk kleding, de "goeie" spijkerbroek, het juiste mobieltje, voldoende beltegoed, leuke dingen doen, meedoen met vrienden, je niet minder hoeven voelen, etc. etc.
Ik vind dat sneu.

Maar ook later: Het is toch sneu als je geluk moet afhangen van welke auto je kunt rijden?

Geld is het slijk der aarde. Gemakkelijk als je het hebt. Vervelend als je het niet hebt. En hoeveel je ook verdient, je hebt altijd te weinig......
Vooral dat laatste staat mij tegen.

Geld hebben we nodig tot een bepaald inkomensniveau, wat verschillend is voor iedereen. Maar na dit inkomensniveau is de invloed van geld op onze gelukkigheid erg klein.
Daaruit blijkt al dat geld niet gelukkig maakt.

Sinds 1980 schijnt de gemiddelde Nederlander anderhalf maal zo rijk geworden te zijn, maar we zijn niet automatisch anderhalf maal keer zo gelukkig geworden.
Geld is heel relatief. Het hebben van "genoeg" is namelijk heel erg gerelateerd aan wat jouw omgeving heeft.
En als je ongelukkig bent omdat je minder hebt, dan ben je een ongelukkig mens.
Maar dat ben je dan vanuit jezelf!

Daarnaast kunnen we met geld geen abstracte dingen kopen, zoals gezondheid en vriendschap, vrede met je leven, tevredenheid, liefde en warmte.
En dat zijn de dingen die gelukkig maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, geld maakt mij niet gelukkig maar ik ben liever ongelukkig met geld als zonder geld.
En voor veel mensen maakt geld weer wel gelukkig.
Het is maar wat je van het leven verlangt.
Geld lost wel een hoop problemen op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat er geen kern van waarheid in zit. Geld maakt niet gelukkig wordt vaak gezegd, maar als je heel eerlijk bent, snap je net zo goed als ik dat je niet gelukkig kunt zijn zonder geld. Alles draait helaas om geld.
Net zo goed als dat ze zeggen dat je gezondheid het belangrijkste is van alles. Natuurlijk is dat zo, maar vergeet niet dat je gezondheid bergen met geld kost.
Je kunt van binnen wel gelukkig zijn, maar als je geen geld hebt, zal dat geluk niet eeuwig duren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van binnen gelukkig bent zal dat geluk wel eeuwig duren. Geld duurt niet eeuwig.
Het is de waarheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ken je het verhaal van de rijke man.
Hij had zoveel geld omdat hij zijn arbeiders afperste, en daardoor leed bracht in zoveel gezinnen, omdat mensen nauwelijks iets te eten hadden.
Deze man kende geen liefde, en het leven was voor hem een missie, geld verdienen.
Toen hij op zijn sterfbed lag beseft hij hoe dom hij bezig was geweest in zijn leven.
Er was nu niemand die naar hem omkeek, en eigenlijk was hij een arm man.
Het moraal van het verhaal, echte liefde geven en bezitten, dat geeft pas rijkdom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld maakt wel gelukkig maar metgeen geld van de wereld kun je geluk kopen. Ook zonder geld kun je gelukkig zijn door te genieten van het plezier van anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen willen altijd beter, mooier, duurder.
dus als je geen geld hebt, kun je dat niet kopen.
en als iedereen wel een mooie dure tv heeft, en jij niet, kun je daar best ongelukkig van worden.

daarbij kun je niet veel eten kopen als je geen geld hebt., en krijg je honger, als dat een poosje blijft is dat een reden om ongelukkig van te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geheel correct,maar behoeft een kleine aanpassing/toevoeging: Geld (bij een ander) maakt niet gelukkig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, voel jij je nou echt gelukkig als je meer geld hebt?

Bovendien, als je het eenmaal hebt uitgegeven aan allemaal leuke spulletjes heb je je geld niet meer dat je gelukkig maakt. Wel nog de spulletjes die je gelukkig maken. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding