Wat kan ik doen om minder bang te zijn dat iemand mijn dagboek leest?
Ik ben een jongen en heb een dagboek gekregen van mijn moeder om dingen in op te schrijven, omdat ik schrijven over mijn gevoelens enzo makkelijker vind dan erover praten. Zo verwerk ik ook dingen makkelijker.
Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat een dagboek voor meisjes is, ook al vind ik dat zelf wel. Ik vind het ook best gênant, dus ik heb het nog niet tegen iemand gezegd.
Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat niemand (inclusief mijn moeder) het leest zonder mijn toestemming? Het heeft geen slotje ofzo.
Misschien dat dat wel is wat jongeren zeggen tegenwoordig, dat weet ik niet, maar als dat zo is zou ik me daar lekker niks van aan trekken.
Soms bestaan er onder jongeren onderling allerlei idiote regels, dat het ene voor meiden is en het andere voor jongens, dat je het ene wel moet doen en het andere weer niet, etc., regels die nergens opslaan en waar geen enkele reden voor is.
Als het jou fijn lijkt om in een dagboek te schrijven, dan doe je daarmee iets om jezelf gelukkiger te maken, dat is toch juist heel stoer? Dat je ervoor kiest om te doen wat jóu gelukkiger maakt, dat je doet wat jíj leuk vindt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.