Zijn er heden ten dage nog bewegingen die enigszins zoals de hippies in vorige generaties liefde, vrijheid, enz hoog in het vaandel dragen?
Soms wou ik dat ik in de jaren 60 was geboren en op een eiland als Ibiza had vertoefd, waar ik een leven had kunnen leiden met vele mensen die samen met volle teugen van het leven genoten, zonder stress, in vrijheid, verbondenheid met elkaar, vrije liefde, muziek, enzovoort. Daarom vraag ik me af of er ook in onze huidige generatie bewegingen zijn waar ik die waarden kan vinden, waar ik me misschien beter in mijn vel en meer op mijn plaats zou kunnen voelen dan in de samenleving die ik rond me zie, waarin iedereen in zijn eigen beslommeringen zit en er hooguit in het weekend eens een aantal uren kan genoten worden van vrijheid, die dan ook niet echt als vrij aanvoelt omdat er zich al gauw weer verplichtingen aan bieden en zo. Waar vind ik mensen die nog vrij zijn en ongebonden aan werk, aan plaats, ... maar wel in verbondenheid met elkaar, in liefde verbonden?
Maar er moest wel gewoon geld zijn om te leven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.