Hoe komt het dat onderstaande vermaarde personen op een andere manier rationeel zijn dan je zou verwachten?
Ik keek gisteren naar P&W, Eric Smit over zijn nieuwe boek Nina. Na wat Googelen kwam ik het volgende tegen:
Enkele uren vóór de noodlottige aanslagen van 11 september heeft Nina Brink haar bankier gebeld en hem de opdracht gegeven om haar complete aandelenportefeuille te liquideren. Dit is vervolgens ook zo gebeurd. Volgens Nina Brink handelde ze op basis van intuïtie en is ze "hiervan zeker niet slechter geworden."
en
In april 2007 kwam Nina Brink opnieuw op een opvallende manier in het nieuws, dit keer naar aanleiding van haar vermeende betrokkenheid bij een inbraak bij de op 3 april 2007 aan de gevolgen van AIDS overleden Simon Suiker (60), kappershulp en astroloog van onder anderen eurocommissaris Neelie Kroes. Astroloog van Neelie Kroes?!
Volgens mij heeft het Nina Brink geen windeieren gelegd en Neelie Smit Kroes is ook niet de minste en zeer succesvol. Ogenschijnlijk rationele vrouwen, maar bovenstaande feiten doen anders geloven.
Ik ben zelf rationeel ingesteld maar vraag mij af waarom bovenstaande irrationele gedragingen kennelijk vruchten afwerpen. Geluk, onzin of iets anders?
De bron van bovenstaande teksten is Wikipedia.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nina_Brink
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.