Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik minder bescheiden zijn en een betere indruk achterlaten bij mensen?

Ik hoor vaak mensen zeggen dat ik te bescheiden bent en geen diepe indruk achter laat bij mensen. Ik hou niet van aandacht maar ik merk de laatste tijd dat het wel nodig is om een diepe indruk bij mensen achter te laten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

je hoeft ook niet specifiek de aandacht te trekken, maar sta wel pal voor je mening, ook al is die afwijkend.
zodra je het idee dat de mensen je perse aardig moeten vinden achter je kan laten, ben je al een heel eind.
je zal merken dat mensen je nog steeds graag mogen, maar dat ze je daarnaast ook respecteren.
het is eng, maar oefen hier eens in, stapje voor stapje, je zal zien dat het werkt!
succes!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Om indruk achter te laten bij mensen zullen ze iets over je moeten weten. Als jij je bescheiden opstelt dan laat je dus niet zien wie je bent. Het enige wat mensen dan van jou hebben is een naam en een gezicht en dat laat geen indruk achter. Ze kennen het verhaal achter de naam en het gezicht niet. Dus laat zien wie je bent en ben daar trots op. Je hoeft geen spectaculaire verhalen te vertellen of overdreven de aandracht te trekken. Een indruk behoeft ook niet altijd positief te zijn. En ik neem aan dat je een positieve indruk achter wilt laten. Laat dus zien wie je bent, wees je zelf!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je niet veranderen, dus probeer het niet eens te veranderen...

Blijf bescheiden aub... Ga daar niet aan sleutelen, jij bent niet voor niets zo, je beschermt jezelf door je zo op te stellen...

Het is onwaar dat je meer indruk achterlaat als je onbescheiden bent... Wil je dan op een diner het eten van het bord van je buurman pakken als je meer wil? Laat je dan een goede indruk achter?

Je laat een diepe indruk achter op mensen die ook bescheiden zijn en die doen je niet zo veel pijn als die mensen die menen onbescheiden te zijn... Wees jezelf en bespaar je een heleboel pijn, door te blijven wie je bent... En als een mogelijke partner ziet dat je bescheiden bent, dan zal die jou waarderen om je bescheidenheid en dat is alleen maar aan te bevelen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je er goed uitziet, ga naar de kapper, neem een mooie coupe, koop kleding die je mooi staat en besteed aandacht aan jezelf voor je op pad gaat. Eventueel ga je/doe je wat aan sport. Je zult zien op het moment dat jij je lekker voelt straal je dat uit en laat je een goede indruk achter zonder dat je je in allerlei bochten hoeft te wringen om aandacht te krijgen. Ga gesprekken niet uit de weg en kijk de mensen dan ook regelmatig aan, maar blijf wel jezelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je bescheidener wil zijn. Bescheidenheid is een mooie eigenschap. Een indruk achterlaten op iemand kan ook als je bescheiden bent en hoeft niet op een overdreven/agressieve manier.
Ik denk dat je je assertiviteit wilt verbeteren. Als je assertief adequaat reageert dan kom je op voor je eigen mening, rechten en standpunten zonder je gesprekspartners agressief te benaderen zodat zij in hun waarde blijven. Voor veel, vaak verlegen en introverte mensen is assertief gedrag moeilijk op te brengen. Aangezien ze conflictsituaties zo veel mogelijk vermijden brengen zij zichzelf en anderen in de problemen.

Er zijn veel oplossingen/trainingen voor verlegen mensen maar vergeet niet dat een verlegen persoonlijkheid geen slechte persoonlijkheid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt niet aangegeven, of je een jonge volwassene bent, of iemand die al heel veel heeft meegemaakt.
Je uitstraling, het feit alleen dat jij ergens 'bent', in een ruimte met andere mensen, laat soms een veel diepere indruk achter, dan de indruk die iemand achter laat die het hoogste woord voert, en zeer nadrukkelijk 'aanwezig' is, en er alles aan doet om in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Zoals hierboven al een paar keer als (volgens mij) enig-goede raad aan je gegeven wordt : wees jezelf. Wees je ervan bewust, dat jij, en ieder mens, uniek is, en waardevol op z'n eigen manier.
Maar als je iets gevraagd wordt, vertel dan in alle rust wat je te vertellen hebt. Als je kijkt naar 'ja-nee-geen mening', dan zal het percentage 'geen mening' niet bijster interessant zijn : en ga er maar van uit, dat jij, met hoe veel of hoe weinig levenservaring ook, hebt nagedacht over véél dingen, en dat je dus het volste recht hebt, je mening te uiten.
Haal bewust díép adem, en steek van wal met wat je te zeggen hebt.
'ja, vinnikook'-grinniken schiet niet op, maar heeft ook niets met bescheidenheid te maken. Dan lijkt het net, of je geen mening hebt. Je bent het ergens eens, of niet, om die-en-die redenen.
Persoonlijk vind ik bescheidenheid één van de mooiste eigenschappen, die een mens kan hebben : je hebt dan nl. oog /oor / hart voor de mensen om je heen, je 'walst niemand plat'.
Houen zo, en wees trots op jezelf. Je mag er zijn....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je je angst om 'iets verkeerd te doen' opgeeft.
Het dient je niet meer.
Je doet het al lang goed.
Wanneer je wordt afgewezen, realiseer je dan, dat het niet aan jou ligt, of aan iets wat je wel of niet deed. het zegt alleen iets over de afwijzer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding