Heeft het ontmaskeren van Astro TV door Rambam (VPRO) nog (rechterlijke) gevolgen en zo ja, welke?
Programmamakers van Rambam ontmaskerden de paranormale gaven van het 'holistisch therapeut en paragnost' Dulce Maria Vasco de Sousa en meer "praktijken" van Astro TV op 6 januari 2014.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1388051
Daarbij vertelde de directeur van Astro TV, dat ze groter zijn dan het RIAGG (waarna hij zegt zich daar niet mee te willen vergelijken), alleen het voordeel is, dat zij (Astro TV) 24 uur zijn te bereiken.
Hij zegt ook: je kunt ook naar een psycholoog of psychiater gaan, wat wel een beschermde titel is; dan is de kans op wachttijd erg groot. Waar kan je anders terecht om half 2 's-nachts als je net door je man in elkaar geslagen bent.....
Toegevoegd na 35 minuten:
Excuus: Rambam is van de VARA...!!
Mijn broertje vind het vooral losers die bellen,nou ja,misschien eerder goedgelovige en ongelukkige mensen.
Maar dat mensen denken dat iemand ze kan vertellen wat er gaat gebeuren in je leven,niet te geloven.
'Ik zie dat je in 2014 zwanger gaat worden'(zag ik vorige week)
Ja hoor!:p
@Laurena: ik vind mensen die welbewust misbruik maken van de ellende en goedgelovigheid van anderen losers en dat is dan nogal zwak uitgedrukt.
@Poet: ik vraag me af of en wat de gevolgen zijn van deze uitzending voor mensen die dachten geholpen te zijn met de voor hun bestemde voorspellingen...... er zullen vast ook velen zijn die blijven geloven, maar voor hen waar de oogkleppen zijn weggevallen....
Volgens mij zitten er mensen tussen met heel ernstige problemen en die proberen misschien alles wel.
Dat is zo erg he,ik weet doordat ik in dagbehandeling ben bij GGZ dat sommigen mensen met psychische problemen jaren op een wachtlijst staan.
Mijn psych zegt ook dat dat zulke mensen een makkelijke prooi zijn voor dit soort figuren.
Als je bijvoorbeeld, zoals die directeur van Astro TV zei, door je man in elkaar bent geslagen om half 2 's-nachts dan kan je de huisartspost bellen... om maar iets zeer voor de hand liggend te noemen ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.