Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Proefdiervrij sowieso tegenstander van dierproeven, of zoeken ze alleen alternatieven?

Vindt stichting Proefdiervrij dierproeven sowieso onnodig, is deze stichting altijd tegen dierproeven? Of helpen ze alleen zoeken naar alternatieven voor dierproeven? Ik kan het namelijk niet vinden op hun website, en als ik hen e-mail krijg ik ook geen bericht terug (dat heb ik namelijk al een paar keer gehad). Dus dan vraag ik het hier maar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Streeft naar een maatschappij zonder dierproeven:
Proefdiervrij zet zich in voor een toekomst zonder proefdieren. Dat doen we met hart en ziel, in de wetenschap dat er steeds meer technieken beschikbaar komen die onderzoek op proefdieren onnodig maken.

Proefdiervrije technieken. Ze bestaan en er komen er steeds meer. Proefdiervrij wil wetenschappers, ondernemers en de overheid helpen bij de ontwikkeling van die nieuwe technieken. Door voorlichting te geven, partnerschappen aan te gaan en samen over proefdiervrije oplossingen na te denken. Omdat het kan.

Proefdiervrij ziet zich als de motor achter de ontwikkeling van proefdiervrij onderzoek. Alleen door dierproeven te vervangen en nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen zonder gebruik van proefdieren te stimuleren zal Proefdiervrij haar doel, de vervanging van alle dierproeven, bereiken.
fremar
11 jaar geleden
Je zult toch altijd helaas dieren en let op ook mensen nodig hebben,en de mensen die zo fel tegen die proeven zijn? Als hun leven in gevaar is nemen ze toch de medicati in, zou jij je kind medicati geven bijvoor beeld voor zijn hart als die niet getest waren op dieren en mensen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing