Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Proefdiervrij sowieso tegenstander van dierproeven, of zoeken ze alleen alternatieven?

Vindt stichting Proefdiervrij dierproeven sowieso onnodig, is deze stichting altijd tegen dierproeven? Of helpen ze alleen zoeken naar alternatieven voor dierproeven? Ik kan het namelijk niet vinden op hun website, en als ik hen e-mail krijg ik ook geen bericht terug (dat heb ik namelijk al een paar keer gehad). Dus dan vraag ik het hier maar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
661

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Streeft naar een maatschappij zonder dierproeven:
Proefdiervrij zet zich in voor een toekomst zonder proefdieren. Dat doen we met hart en ziel, in de wetenschap dat er steeds meer technieken beschikbaar komen die onderzoek op proefdieren onnodig maken.

Proefdiervrije technieken. Ze bestaan en er komen er steeds meer. Proefdiervrij wil wetenschappers, ondernemers en de overheid helpen bij de ontwikkeling van die nieuwe technieken. Door voorlichting te geven, partnerschappen aan te gaan en samen over proefdiervrije oplossingen na te denken. Omdat het kan.

Proefdiervrij ziet zich als de motor achter de ontwikkeling van proefdiervrij onderzoek. Alleen door dierproeven te vervangen en nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen zonder gebruik van proefdieren te stimuleren zal Proefdiervrij haar doel, de vervanging van alle dierproeven, bereiken.
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is helemaal niet overdreven hoor, die regels voor bijvoorbeeld de vee-industrie zijn gewoon veel te slap! Dieren zijn levende wezens en daar moeten we rekening mee houden!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als ik het goed begrijp, vind Proefdiervrij dus wel dat dierproeven sóms nog nodig zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens noepetote,vreselijk zoals dieren soms behandeld(mishandeld) worden.
Ik kan echt naar worden als ik zoiets zie op tv ofzo.
Bio-industrie is trouwens ook heel erg,daarom ben ik ook vegetariër.
Je zult toch altijd helaas dieren en let op ook mensen nodig hebben,en de mensen die zo fel tegen die proeven zijn? Als hun leven in gevaar is nemen ze toch de medicati in, zou jij je kind medicati geven bijvoor beeld voor zijn hart als die niet getest waren op dieren en mensen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar dat vraag ik niet. Ik vraag of Proefdiervrij ook vindt dat dierproeven een noodzakelijk kwaad zijn in sommige gevallen. Sommige organisaties, zoals bijv. de Anti Dierproeven Coalitie, zijn in álle gevallen tegen dierproeven! Dat is wat ik bedoelde, hierbij laat ik mijn eigen mening even niet meetellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet lullig bedoeld maar dit is geen antwoord op de vraag

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding