mag je met een 80-100 % wao uitkering betrokken zijn bij een stichting/goed doel ?
Pas een gesprek met een kennis, die is voorzitter van een stichting die een kledingbank runt.
We hadden het er over dat er in deze omgeving ook behoefte is aan een speelgoed bank waar mensen onder bijstands nivo gratis gebruikt speelgoed kunnen krijgen en ook dat er behoefte is aan een instelling die de zelfde mensen ondersteunt hun huisdieren te onderhouden met eventueel gratis voer en bemiddeling met dierenarts en zo.
Zij opperde het idee , waarom zet je zelf geen stichting op met een paar mensen en ga hier in voorzien.
Ik heb haar uitgelegd dat ik om psychische redenen in de wao zit en niet veel druk aan kan en vele dagen donker zijn voor mij.
Zij opperde toen het idee dat ik, omdat ik niet veel de deur uit kom door mijn aandoening , dan eventueel wat uurtjes zou kunnen besteden aan social media en zo met als doel toch bij het idee betrokken te zijn en misschien wat meer sociale contacten te krijgen , en dat het werk "in het veld" door anderen gedaan zou worden (de andere bestuursleden en evt. vrijwilligers) .
Het idee staat me wel aan , zeker omdat ik dan op mijn manier ook iets beteken voor de maatschappij, een gevoel wat ik nu helemaal kwijt ben, en dit zou ik dan qua tijd zelf in kunnen vullen door op mijn minder slechte dagen één of meerdere uurtjes hier aan zou kunnen spenderen en op de slechte dagen het geen ramp zou betekenen als ik terug kruip in mijn schulpje.
Ik ben echter bang dat het uwv dit als arbeidsgeschikt gaat zien ? dat ben ik dus echt niet
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.