Hoe lossen verenigingen bestuurswisselingen op?
Ik ben nu een paar jaar lid van een vereniging. De andere leden zijn er al jaren bij. Ieder jaar wordt een nieuw bestuur gekozen, en omdat ik de enige ben die nog nooit in het bestuur heeft gezeten ben ik penningmeester geworden. Maar de rompslomp om alles in orde te krijgen valt me tegen. De bank kan mij niet machtigen voor de rekening zolang de KVK niet de juiste bestuursleden weet, de ex-man van een van de vorige bestuursleden ontvangt nog steeds de post, het bankpasje waar ik voor moet tekenen aan de deur wordt naar het correspondentie-adres gestuurd (van de vorige penningmeester). Zowel de bank, als de KvK als de (vertrekkende/ beginnende) bestuursleden vullen niet alle formulieren goed of op tijd in.
Nu is mijn vraag: hebben andere verenigingen ook iedere keer met bestuurswisselingen zo veel werk, of hoe lossen zij dat op ?
Bij de bank het zelfde
Maar Amadea heeft gelijk, niet alles veranderd elk jaar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.