Is een uitkering een oplossing?
N.a.v. een eerdere vraag, waarin ik de vraagsteller aanraadde om te gaan werken i.p.v. de hand verder op te houden waren er nogal wat mensen die over mijn antwoord heenbuitelden.
Naar mijn mening is de overheid niet geintresseerd in mensen die hun eigen broek ophouden, want die zijn zelfstandig en niet te onderdrukken, maar wil de overheid mensen zo afhankelijk mogelijk houden. Dat is ook wat overheersende/misbruikende mannen doen met hun vrouwen.: afhankelijkheid creeeren is 'the name of the game'. De Nederlandse politiek haat zelfstandige mensen: ze duwen de subsidie en uitkeringen desnoods door jouw strot.
Je levert door het accepteren van een uitkering jouw hele hebben en houwen in. Als je dat kan voorkomen dan win je verdraaid veel: je eigenwaarde, de beschikkingsbevoegdheid over je eigen zaken.
Als je een uitkering ontvangt is dat niet genoeg om van te leven en altijd een pietsje teveel om van honger dood te gaan. Mensen die zo over ond sociale vangnet juigen hebben genoeg geld om er nooit toe veroordeeld te worden.
Als je een uitkering krijgt, dan mag een ambtenaar zomaar binnenkomen en je wasmand controleren, mischien heb je vannacht een gast gehad...
Als je dit zo beschouwt, dan moet toch - uitzonderingen daargelaten - een advies altijd luiden, ga werken en hou je eigen broek op. Eens of oneens?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.